Полезната офис мрежа "приятели по кореспонденция"

Полезната офис мрежа приятели по кореспонденция

Предприемачът Айтекин Танк обяснява защо е важно да се укрепват връзките между отделите

Преди години си кореспондирах с приятел от Кънектикът, още преди да вляза в местния колеж. Запозна ни общ приятел, докато все още живеех в родната ми Турция. По това време мислех да уча в чужбина, мечтаех да получа диплома по компютърни науки от университета в Бриджпорт. Приятелят, с когото си кореспондирах, правеше специализация, напълно без връзка с моята област на интереси, но имахме най-интересните разговори. Самият факт, че бяхме от различни култури и различни сфери на живота, помогна и на двама ни да променим мирогледа си.

Сега, години по-късно, често си мисля колко много това преживяване ми помогна да проумея един необичаен начин поглед към нещата. Ето защо, като главен изпълнителен директор на компания, намирам за важно да създавам възможности за „приятели по кореспонденция“ от различните отдели и така те да се свързват и да се насърчава по-голямата откритост на работното място. Гордея се със създаването на култура на приобщаване и разнообразие, но си давам сметка, че това не означава много, ако хората не се учат един от друг. Както Теса Ан Тейлър написа за New York Times, „Първата стъпка към овладяването на силата на един разнообразен екип е, разбира се, e да бъдат поканени уникални образи на масата за преговори, но работата не свършва дотук. След като хората седнат на масата, е важно да се създаде приобщаваща среда, в която те могат да споделят своите мисли и възгледи“, пише Тейлър. Затова бих искал да споделя някои от уроците, които научих от това сътрудничество.

Ползите от разклонените връзки на работното място

Взаимоотношенията между различните екипи са от ключово значение за създаването на по-добра комуникация и съгласуваност на действията във вашата компания.  Един от най-добрите ми служители, която работеше в отдел „Маркетинг“ -  Маги, например, се бореше да разбере технологията, залегнала в основата на нов продукт, който разработвахме. „Честно казано, наистина не разбирам как работят тези функции“, каза ми тя след срещата. След нейното заключение веднага я свързах с един от нашите разработчици. Това не само помогна да бъде проведена „мозъчна атака“ за нейната собствена работа, но и двамата членове на екипа успяха да възприемат и научат нови неща от уменията на другия човек.

Разнообразете разговора

„Заслужава си да отбележим, че докато най-добрите практики за многообразие и приобщаване са предназначени да подпомогнат хората от слабо представените групи, те всъщност са от полза за всички и изграждат по-силен екип като цяло“, пише Тейлър.

Както беше в случая с моя собствен опит с „приятел по кореспонденция“ преди много години, общуването с членове на екипа от различни отдели с различен опит не се ограничава до усвояване на определена професионална специалност, а разкрива нови и интересни възможности за комуникация. В крайна сметка развитието на тази практика променя цялостната ви култура на общуване в офиса, защото хората не се страхуват да помолят колеги в други отдели за помощ или съдействие, а това по-късно създава условия за повече автономия. Такова общуване е необходимо за поддържане на дългосрочна комуникация. Имайте предвид, че добре координираната работа на всеки от отделите – ИТ, маркетинг, дизайн, продажби, работа с  клиенти – ще повлияе значително на успеха на вашата компания. Според доклада на Gallup „State of the Global Workplace 2022“ ангажираността на работното място остава непроменена. Но аз вярвам, че чрез разнообразяване на разговора със специфични практики, като например „приятели по кореспонденция“ между отделите, човек може да продължи по-уверено напред.

Насърчавайте иновативното мислене

Когато служителите не са ангажирани, това не само влошава производителността, но и намалява иновациите. Защо? Защото свързването с хора от различни сектори стимулира комуникацията и креативността. Създаването на „Приятели по кореспонденция“ между отделите може да подобрят уменията на служителите. Те се научават да решават проблеми с други експерти, доколкото творческите идеи често идват от различни, свежи гледни точки.

Докато много лидери се фокусират върху упражнения за изграждане на екип, за да насърчат по-иновативно мислене, наличието на приятел от друг отдел е лесен начин за увеличаване на споделянето на информация и знания. Създадените след това екипи стават по-гъвкави и се чувстват по-отдадени на целите на компанията. Целта е непрекъснат растеж и учене. Щастлив съм да съобщя, че след няколко месеца разговори с нейния колега-разработчик  от друг отдел, Маги не само разбра по-добре технологията зад най-новия ни продукт, но и научи много повече за това какво се крие зад понятието IT.

„Преди беше много трудно“, довери ми тя един ден по време на обяд. „Но след това нещо просто ми просветна.“ (В края на краищата тя е специалист по маркетинг, а не специалист по технологии.) Сега тя не само се чувства по-уверена в собствените си задачи, но беше във възторг от новите възможности за наши бъдещи проекти.

Аз съм силен поддръжник на вътрешното фирмено сътрудничество поради една проста причина - то насърчава идеите и помага за изграждането на екипен дух. В допълнение към популяризирането на формата „приятели по кореспонденция“, моят бизнес работи с малки многофункционални екипи, където всяка група е като със собствен малък бизнес. Хората са независими и имат право да вземат свои решения, докато работят по един и същи проект едновременно.

През последните 16 години ние трансформирахме компанията от стартъп в глобален бизнес с милиони потребители и стотици служители. И през това време се убедих, че подобна структура позволява на членовете на екипа да станат по-ангажирани, ангажирани и да се чувстват по-причастни към работата като цяло.

Източник: FastCompany

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ