Самодиагностика за мениджъри
Трудно е да работиш с непоносими хора, а още по-трудно е да ги управляваш. "Не на "дебелаците" в офиса!" - приблизително такъв лозунг издигна в едно свое есе преди време за Harvard Business Review професорът от Станфордския университет Робърт Сътън. И получи толкова много отзиви, че дори написа книга с анализ и съвети как да се научим да не губим излишна енергия за колегите, които са успели да ни докарат до абсолютната точка на неприязън към тях.
Освен това, в нея е включен и тест за самодиагностика, с който всеки и най-вече тези, на които са поверени ръководни постове, могат да проверят дали самите те не се превръщат в сертифицирани досадници, от които всички започват да странят.
Сътън нарича този тест метод за самодиагностика и дава следните кратки инструкции: отговорете с Да или Не, правилно ли описва всяка точка вашите типични усещания и поведение на работа. Старт!
I. Каква e вашата инстинктивна реакция по отношение на хората?
1) Смятате, че сте заобиколени от некомпетентни идиоти, и не можете да се сдържите от време навреме да им го напомняте.
2) Вие бяхте добър човек, преди да започнете да работите с това сборище от гадове.
3) Не се доверявате на околните, а те не се доверяват на вас.
4) Смятате колегите си за свои конкуренти.
5) Смятате, че най-добрата стратегия да растете в кариерата е да отстранявате своите съперници по пътя си.
6) Тайно се радвате на чужди провали.
7) Често завиждате на свои колеги, никога не се радвате искрено на успехите им.
8) Приятелите ви са малко, враговете - много, но в еднаква степен се гордеете и с двете.
II. Как общувате с другите?
1) Понякога просто не можете да сдържате презрението, което изпитвате към неудачниците и глупаците в офиса.
2) Смятате, че е полезно с възпитателна цел да гледате с открита неприязън, да обиждате и дори понякога да овиквате някои идиоти, защото иначе никога няма да се стегнат и да заработят както трябва.
3) Обичате да приписвате на себе си успехите на вашия екип и защо не?! Къде щяха да са всички те, ако не бяхте вие?!
4) На съвещания ви харесва да пускате "невинни" забележки, насочени единствено към това да унизите някой, който ви е неприятен.
5) Никога не пропускате веднага да посочвате на хората техни грешки.
6) Вие никога не грешите. Ако нещо не е както трябва, виновен е някой идиот. Постоянно прекъсвате другите, защото това, което искате да кажете е най-важно.
7) Често ласкаете началниците си и други влиятелни хора, за да им се харесате и очаквате същото от своите подчинени. Шегичките ви понякога са доста груби, но нима не са наистина смешни?!
8) Обичате своя екип и той също ви обича, но с останалите звена в организацията сте в постоянна война. Отнасяте се с тях като с боклуци, защото, щом не са във вашия екип, или не стават за нищо, или са врагове.
III. Как ви възприемат околните?
1) Прави ви впечатление, че по време на разговор хората избягват зрителен контакт с вас и често нервничат. Имате чувството, че във ваше присъствие хората
много внимават какво говорят.
2) Винаги отговарят враждебно на ваши имейли, което води до постоянни пререкания с тези глупаци.
3) Хората избягват да споделят с вас лична информация.
4) Появата ви пресича като с нож дружен смях в офиса. И повечето реагират с думите, че е време да тръгват нанякъде или да се залавят за работа.
Пресметнете резултатите като преброите колко отговори "Да" имате. Макар и да не е напълно обоснован научно този тест, резултатите от него могат да се интерпретират така:
От 0 до 5 "Да": изглежда, не сте сертифициран "дебелак", стига да не се "подправили" отговорите.
От 5 до 15 "Да": вие сте на границата да ви квалифицират като непоносим, настъпил е моментът да промените поведението си, докато не е станало още по-лошо.
15 и повече "Да": вие със сигурност предизвиквате неприязън сред повечето си колеги и подчинени, спешно потърсете помощ. "Но, много моля, не идвайте при мен, защото нямам никакво желание да се запозная с вас!" предупреждава проф. Сътън.
По материали от iBusiness
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.