Отнасяйте се към служителите си както към най-добрите си клиенти
Успешните компании знаят, че служителите са техният най-ценен актив. Клиентите са причината дадена организация да продължава да функционира, но те не биха съществували без усърдния труд и предаността на персонала.
Затова работодателите трябва активно да инвестират в своите подчинени, и по-конкретно – да се стремят да се отнасят към тях като към своите най-верни и щедри клиенти. Както бизнесите ценят удовлетворението, лоялността и препоръките на клиентите си, така трябва да оценяват и тези на служителите си. Инвестирайте в тях и те ще инвестират усърдие и усилия в компанията ви.
Както успехът на клиентите, така и успехът на персонала трябва да представлява едно цялостно, позитивно преживяване – от наемането, до всички страхотни случки, които те споделят в рамките на организацията.
Ето какво трябва да направите по време на всеки от трите етапа на житейския цикъл на един служител, за да осигурите на екипа си преживяване, което привлича и задържа талант:
Първи етап: Набиране на кадри
Що се отнася до откриването на следващия суперслужител, мислете за фирмената култура като за продукт. Как биха могли компаниите да накарат кандидатите да закупят този продукт? Промотирайте работното място по същия начин, по който рекламирате продуктите и услугите си пред потребителите.
Един от сигурните начини е да бъдете възможно най-открити и прозрачни. Помогнете на кандидатите да добият добра представа какво е да работят във вашата фирма – например чрез видеоклипове. Социалните мрежи също представляват чудесна платформа за реклама на незаети постове. Точно както компаниите се стремят да ангажират клиентите си и да ги държат в течение посредством Facebook и Twitter, така и работодателите трябва да привличат вниманието на потенциалните кандидати. Публикувайте снимки от фирмените тиймбилдинг упражнения, подчертавайки коментарите на служителите си, и отговаряйте на въпроси и притеснения – това са прости методи за привличане на най-талантливите кадри.
Втори етап: Развитие
Компаниите инвестират в успеха и удовлетворението на своите клиенти. Същото трябва да правят и работодателите за своите подчинени, като ги развиват. Процесът на развитие трябва да започне още от първия работен ден на новия служител и да продължи до неговото напускане или уволнение.
И все пак, според проучване на Aberdeen Group от 2014 година, все по-голям процент от компаниите се връщат към еднодневните онбординг програми. Но един ден далеч не е достатъчен. Проучването дори разкрива, че компаниите с онбординг програми, по-кратки от един месец, имат 10% по-малък шанс да задържат кадрите за повече от година след тяхното назначаване.
Успехите на клиентите и организацията започват с успеха на персонала, затова осигурете на служителите си инструментите, необходими за професионалното им развитие. Не пречете на растежа им след края на онбординг програмата. Вместо това се постарайте да разберете кои са областите, в които всеки отделен работник би искал да се усъвършенства, и му предоставяйте възможности да го прави – инвестирайте в обучения и лекции с лидери в бранша и позволявайте на персонала си да посещава семинари за професионален растеж.
Трети етап: Задържане на таланта
Както в живота, така и в професионален план понякога печелим, а друг път губим. Що се отнася до мненията на клиентите, компаниите реагират бързо, преценявайки потенциалното влияние на тези мнения и обръщайки им голямо внимание, за да задържат щедрите си клиенти. Работодателите трябва да ценят обратната връзка на персонала си по същия начин, защото тя е ключът към създаването на позитивни преживявания за целия екип.
За да не загубите служителите си, обръщайте внимание на факторите, които пораждат у тях желание да напуснат. Както собствениците на бизнес използват рецензиите на клиентите си, за да усъвършенстват продуктите и услугите си, така и мениджърите трябва да разчитат на обратната връзка на персонала си, за да подобрят качеството на работната среда и цялостното преживяване.
Бихте могли да се срещате с подчинените си в по-непринудена атмосфера, за да говорите както за тяхното представяне, така и за това на останалите мениджъри, за областите, в които е нужно усъвършенстване, и за възможни решения на проблеми. Изпращайте служителите, които категорично са решили да напуснат компанията ви, с позитивен тон. Провеждайте изходни интервюта, за да разберете причините за тяхното напускане и да направите нужните промени това да не се случва занапред.
Източник: Entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.