Криза на доверието

Криза на доверието

Като лидер вие носите отговорност да се борите за доверието на хората си; тази задача идва с поста.

Все пак доверието в по-висшестоящите влияе пряко на отношението на персонала към работата и компанията, сочи проучване на Globoforce сред 828 служители от май т.г.. Служителите, които имат голямо доверие на своите ръководители, дори са по-склонни да обичат работата си.

Но анкетата на Globoforce разкрива и някои проблеми: 80% от запитаните казват, че имат доверие на колегите си; 72% имат доверие на преките си ръководители; и едва 65% имат доверие на висшия мениджмънт.

И така, предвид колко важно е лидерите да спечелят доверието на своите служители, какви са първите стъпки, които трябва да предприемат в тази посока?

1. По-голяма прозрачност

За да започнете да изграждате това доверие, вие, като лидер, трябва да увеличите прозрачността. Важно е своевременно да споделяте със служителите си всяка информация, която ги касае, както и да сте на разположение на екипа си, да признавате грешките си и да полагате усилия за подобряване професионалния живот на хората си.

Може да е предизвикателство да определите колко прозрачност е достатъчна, но ценни насоки можете да получите, ако молите хората си за обратна връзка.

2. Повече признание

Признанието не отстъпва по важност на прозрачността. Респондентите в проучването на Globoforce, които наскоро са получили признание от своите ръководители, са изразили значително по-високо ниво на доверие към топ мениджмънта. Служителите, които са били похвалени до месец преди анкетата, казват, че се доверяват на 82% на своите водачи в сравнение с 48% при тези, които не са получили признание.

И така, за да печелите доверие, признавайте както индивидуалните постижения на хората си, така и груповите им успехи. Дори по-добре – цитирайте конкретни примери за усиления труд на служителите. Старайте се да го правите редовно и често. След това доверието ще дойде от само себе си.

3. Не отдавайте такова значение на титлата и трудовия стаж.

Отнасяйте се с еднакво уважение към служителите от всички нива. Анкета на Virgin Pulse от февруари 2015 година разкрива, че добрите взаимоотношения с ръководителя са оказали позитивно влияние върху продуктивността и нивата на стрес съответно на 60% и 44% от запитаните.

Превърнете работната среда в приобщаваща. Нека всички ваши служители имат равни права на глас, вместо да изпращате посланието „Това са вашите водачи и цялата власт е в техните ръце.“

Когато изградите работно място, което цени еднакво всички служители, последните ще са по-склонни да се доверят на висшия мениджмънт. Това доверие ще донесе след себе си допълнителни ползи като по-високи концентрация и продуктивност.

4. Провеждайте индивидуални срещи с всеки свой служител.

Това е друг начин да заздравите връзката с персонала си. Едва 15% от запитаните в проучване на 15Five от март 2015 година казват, че обратната им връзка е била „високо оценена“ от техните ръководители. Други 58% от респондентите пък съобщават, че мнението им е било умерено, слабо или никак оценено.

Осигурете на хората си възможност да дават и получават обратна връзка. Двупосочната комуникация е важна за изграждането на стабилни взаимоотношения. Инвестирайте време в това, да се запознаете с индивидуалните победи и борби на всеки член на екипа си. Освен това е важно да въвеждате промени в зависимост от информацията, която сте получили от своите подчинени.

5. Участвайте в събития на работното място.

Освен времето, отделено за индивидуални срещи, е важно и онова, което прекарвате с целия колектив. Анкета на Unify от март т.г. разкрива, че според 90% от запитаните идеалната среда за сближаване между лидерите и персонала е неформалната работна обстановка.

Организирането и участието в работни събития с участието на служители ще направи офиса по-забавно място и ще изгради силна фирмена култура. Когато положите усилия да сте част от екипа, вие допринасяте за неговото доверие към висшия мениджмънт.

Спечелването на доверие изисква време, но предприемайки тези първи стъпки за подобряване на взаимоотношенията си със своите подчинени, лидерите започват да създават работна среда, идеална за всеки служител на компанията, независимо от неговото ниво.

Хедър Хъман, основател и президент на Come Recommended, за Entrepreneur.com

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ