Математици начертаха нов, по-икономичен маршрут до Марс

Математици начертаха нов, по-икономичен маршрут до Марс

Математици изчислиха нов маршрут до червената планета, който може да реши двата най-големи проблема на мисия Марс, съобщава британският вестник Independent.

Настоящият маршрут изисква огромно количество гориво, а полет може да бъде осъществен веднъж на всеки 26 месеца, когато планетите са подредени по определен начин.

Но математиците Фанческо Топуто и Едуард Белбруно са използвали движението на Марс, за да изчислят нов курс, който решава и двата проблема. Стратегията им се нарича „балистично хващане” и е напълно противоположна на използвания досега Трансфер на Хофман.

Вместо да се целят в очакваното местоположение на планетата, както се прави при Трансфера на Хофман, учените предлагат космическият кораб да бъде изпратен до място, през което планетата се очаква да премине. С други думи, идеята е корабът да чака планетата в дадена точка и тя да го привлече с гравитацията си.

И в двата случая разходът на гориво е същият от излитането от Земята до достигането до Марс, но „балистичното хващане” ще спести 25% гориво, което иначе би било необходимо за забавяне и влизане в орбитата на планетата. Това позволява строежа на по-леки ракети, които ще са и по-евтини за изстрелване.

Новият план ще отложи мисията с няколко месеца, но така или иначе, при Трансфера на Хофман биха били необходими поне 6 месеца. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Освобождават Никола Саркози от затвора
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 10 до 16 ноември
Кметът на София: Субсидията за градски транспорт на столицата липсва в проектобюджета
Обвинения: Висшите шефове на BBC подадоха оставки заради монтаж на реч на Тръмп
Бедни и богати: Различията в доходите между Източна и Западна Европа остават дълбоки
Фармацевтичният гигант Pfizer купува разработчик на препарати срещу затлъстяване за 10 млрд. долара
Прощално: Милиардерът Уорън Бъфет ще обяви последното си писмо до акционерите
Дронове ще наблюдват електропреносната мрежа у нас през зимата