Рекламирате намаления? По-добре недейте

Рекламирате намаления? По-добре недейте

Никъде другаде в съвременния маркетинг емоциите не се включват във възприятието толкова разгорещено, колкото когато рекламното съобщение започне с (ниската) цена. Това коментира в книгата си „Кръгом! Тайните на емоционално-ефективното рекламиране“ маркетинг консултантът Дан Хил, цитиран от UTalkMarketing.

Авторът споделя: лесно е да си представим какво се говори по време на заседанията в мениджмънта на много компании: „Трябва да направим много пари бързо! Затова, да намалим цената и да накараме всички да разберат!“. Само че, идеята рекламата да започва с информация за цената е лоша, смята той. Поради няколко причини. 

Първо, честото намаляване на цената е много вредно, защото се привиква към информацията за нещо изгодно и се губи положителния ефект на изненада.

Един от ключовите елементи на продажбата е този на изненадата. Това е онзи момент, когато очите на хората се отварят широко, те замръзват за секунда и се замислят какво им предлагате. Идеално! Ако използвате често трика с намаляването на цената обаче, ефектът от изненадата, естествено, ще се превърне в очакване и изискване.

Изненадата предшества позитивна или негативна емоция. След нея следва „Йееее!!!“ или „Ооо, не!“. Стартирането с информация за ниска цена създадва очакване за ниска цена в бъдеще, което често по-късно води до разочарование.

Второ, проучвания сочат, че когато много купувачи видят в реклама цена, автоматично в тях се задейства негативно чувство на отвращение. Ето защо, стремежът на редица маркетолози да приложат стратегията с ниската цена е по-скоро отчаян опит да се намали нивото на негативната реклация на отвращение в клиента. Което само по себе си не е достатъчно добра практика в сравнение с много други.

Трето, стартирането с цената може да накара много хора просто да си помислят, че щом започвате с нея, значи няма какво друго да покажете.

Четвърто, фокусът върху цената е въпрос на цифри и статистика. Този вид информация се възприема и анализира от лявата половина на човешкия мозък, а емоциите и впечатлението от рекламата се приемат от дясната. Потребителите започват да мислят, преди да чувстват. Следователно, рекламата има лош ефект.

Пето, лоялността към марката е подложена на риск, защото гордостта на хората е засегната. Как според вас би се почувствал лоялният клиент, ако види, че цената е намалена не само за него, а и за всички останали?!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Гърция премахва таксите за теглене от банкомат
Гръцките власти предупредиха за екстремно високи температури до 45°
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
По план за 43 млн. евро: Изкуствен интелект ще помага на държавната администрация в Испания
Великобритания започва мащабна акция срещу организаторите на нелегална миграция в страната