Търговци призовават повече държави да се присъединят към усилията за сигурност в Червено море
Търговски асоциации, представляващи сектори от световната икономика, се присъединиха към отворено писмо, в което призовават повече правителства по света да се присъединят към усилията за морска сигурност в Червено море.
Писмото, получено ексклузивно от CNBC, е подписано от много от водещите търговски групи в САЩ, включително Американската асоциация за облекло и обувки и Националната федерация за търговия на дребно.
Понастоящем ръководената от САЩ операция "Пазител на благоденствието" е основното военно усилие за защита на търговските кораби, които са подложени на нападения от бунтовниците хути в Червено море. Към момента в многонационалната инициатива за сигурност участват най-малко 23 държави, но в отвореното писмо се призовава повече държави да играят роля в защитата на корабоплаването.
"Като представители на организации, чиито членове зависят от безопасните и сигурни морски транспортни маршрути, ние спешно призоваваме държавите да се присъединят, да подкрепят или да се присъединят към мисията за подпомагане на безопасната и сигурна морска търговия в Червено море", се казва в писмото.
Писмото на търговските групи идва в момент, когато контролът върху военните усилия в Червено море се засилва в страните, които са поели водеща роля, включително САЩ.
Сенаторите от Комисията по външни отношения, както и представителите на Камарата на представителите, наскоро поставиха под въпрос едностранното разрешение на администрацията на Байдън за действия на военноморските сили в Червено море, които могат да бъдат от името на плавателни съдове под чужд флаг. Франция е сред държавите, които напоследък се сблъскват с политически натиск и правят промяна, за да дадат приоритет на защитата на плавателни съдове под национален флаг. Политическата загриженост в САЩ се засили миналата седмица след смъртта на петима американски военнослужещи, служещи в региона.
Въпреки политическия натиск, потокът на световната търговия продължава да зависи в голяма степен от използването на чуждестранни плавателни съдове. По-специално, данните за вноса и износа на САЩ показват, че по-голямата част от търговията на страната се осъществява с плавателни съдове под чужд флаг, като по-малко от 3% от търговията се извършва от американски плавателни съдове, според MDS Transmodal.
Търговската реалност също така е в съответствие с дългогодишната политика на Съединените щати, която подкрепя свободата на корабоплаването за всички нации като принцип. Съгласно международното право свободата на корабоплаване се определя като "свобода на движение на плавателните съдове, свобода на влизане в пристанища и използване на съоръжения и докове, на товарене и разтоварване на стоки и на превоз на стоки и пътници".
"Наложително е държавите, които все още не са се присъединили или не са се присъединили към тази жизненоважна мисия, да го направят незабавно", се посочва в писмото. "Широкото участие и сътрудничество между държавите е от съществено значение, за да се сигнализира за важността на свободното и справедливо третиране в международни води."
Президентът и главен изпълнителен директор на Американската асоциация за облекло и обувки Стив Ламар заяви в изявление, придружаващо публикуването на писмото, че правителствата трябва да се обединят около "подход на нулева толерантност за възпиране на нападенията срещу търговски кораби и моряци в Червено море и навсякъде по света".
В списъка са представени асоциации от Канада, Бангладеш, Бразилия, Португалия, Африка, Индия, Тайван и Полша.
САЩ провеждат операция "Пазител на благоденствието" като отбранителна операция в Червено море с подкрепата на повече от 20 държави. Представители на отбраната заявиха пред CNBC, че във всеки един момент от четири до осем коалиционни кораба наблюдават водите.
До 30 % от световната търговия преминава през Суецкия канал, а сегашното отклонение около нос Добра надежда, което досега е довело до товари на обща стойност 80 милиарда долара, удължава времето за пътуване с две до три седмици, както и със "стотици хиляди" допълнителни разходи за гориво и труд, се посочва в писмото. Освен финансовите разходи, може да се очакват задръствания в пристанищата, недостиг на оборудване и повишаване на цените на превозите.
"Този алтернативен маршрут се превръща в още по-голямо предизвикателство през зимните месеци в южното полукълбо", отбеляза Матайс Крити, генерален секретар на Международната федерация по облекло, в изявление, придружаващо публикуването на писмото.
Според браншовите групи морските пътища от другата страна на света, от Червено море, "започват да се влияят неблагоприятно", като проблемите с разходите и капацитета са "неизчислими".
Цените на товарните превози наистина се повишиха рязко по време на атаките на хутите и повечето големи океански превозвачи се пренасочиха към нос Добра надежда, но напоследък има признаци, че внезапната инфлация в корабоплаването може би вече е достигнала своя връх. Главните изпълнителни директори в областта на корабоплаването отбелязват, че отрасълът се справя със свръхкапацитета на корабите, причинен от бума на Ковид-19, а икономиката на сектора остава предизвикателство на фона на смущенията в Червено море.
В писмото се споменава и засушаването на Панамския канал, което натоварва доставките на азиатски стоки до Източното крайбрежие на САЩ.
В писмото се казва, че отклоненията в Червено море са "глобален проблем, който изисква участието и подкрепата на всички държави, които разчитат на световната търговия".
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.