Напред към ерата на доброто старо нормално

Премиерно и оригинално съдържание в телевизионна и дигитална среда очаква аудиторията на bTV през 2024 г.

Снимки:

bTV

Напред към ерата на доброто старо нормално

Напред към ерата на доброто старо нормално

Премиерно и оригинално съдържание в телевизионна и дигитална среда очаква аудиторията на bTV през 2024 г.

Напред към ерата на доброто старо нормално
Велимира Петрова, директор „Продажби“ в bTV Media Group
quotes

Не е лесно да се правят прогнози след няколко последователни кризи и меко казано, е невъзможно. Погледът над практиките в индустрията и разговорите с рекламодатели, брандове и медийни агенции обаче са добър ориентир по тангентата 2023 – 2024 г.

„През 2023 г. настъпи времето, когато рекламният пазар изправи рамене, а брандовете активно работиха над отвоюването на пазарния си дял от нивата преди 2020 г. В края ѝ отчетливо пролича, че те вече растат и тази тенденция ще се запази и през 2024 г. Това означава, че рекламодателите са подредили пъзела на това, което потребителите искат от марките“, споделя Велимира Петрова, директор „Продажби“ в bTV Media Group.

Така например рекламата отново е по-емоционална: наблюдаваме все повече и по-интензивна емоция в рекламното съдържание, което беше основният мотив в рекламните послания през 2020 – първата година на Ковид-пандемията, когато хората имаха нужда да почувстват сигурност. След това, в периода 2021 – 2022 г., рекламодателите таргетираха с по-краткосрочни кампании, за да привлекат инвестициите, спестени по време на пандемията. През 2023 г. обаче повишаването на цените и понижаването на стойността на спестените средства направиха тези краткосрочни „бързи“ приходи трудни за изпълнение, поради което рекламодателите си дадоха сметка, че трябва по-често да бъдат до потребителя; по-често да предлагат продуктовите решения, от които аудиторията има нужда. А това само по себе си доведе до растеж в рекламните бюджети. Защото нищо не работи толкова добре, както рекламата.

Добрите реклами не се случват в изолирана среда

Добрите реклами използват като основа това, което вече знаем, и информацията, с която боравим ежедневно, и създават логически и емоционални връзки с нашите нужди. Когато работиш върху изграждането на своя бранд и затвърждаването му като „отговор“ за потребителските нужди в сигурна медийна среда, то този имидж вече създава не просто търсене, а гарантира търсене и за в бъдеще.

„bTV Media Group е партньор на брандовете, който гледа в една посока заедно с тях – към изграждането на запомнящи се ефективни кампании с устойчиви резултати в едно граждански осъзнато общество, пред което имаме обща отговорност. Радвам се, че още през първите месеци на 2024 г. ще можем да представим премиерно и оригинално съдържание за българския ефир – част от изненадите, които подготвяме за следващия сезон. Удоволствие е да работиш със съмишленици, с които споделяте една цел, а именно успеха. Особено мотивиращо е и това, че ежедневно общуваме с клиенти, които ни провокират и точно тези провокации водят до постигане на синхрон с динамиката в индустрията“, споделя още Велимира Петрова.

Забележително е да сме съвременници на развитието на технологиите, което се движи на много високи скорости. В същото време, независимо че секторът ще продължава да предлага решения и възможности за по-експресивно и изразително представяне на комуникационните кампании, в основата ще продължава да стои човекът. Човешкото съзнание, включително и частта, с която правим избор, работи с много древен софтуер и това е точно емоцията, която води до по-силно стимулиране към продажба. С послания, по-близки до ежедневните преживявания на хората, се предизвиква по-силна реакция от страна на потребителите, изразяваща се както в повишаване на покупките, така и по-висока привлекателност и одобрение на марката, което означава, че аудиторията е по-склонна да я възприеме като решение в своето ежедневие.

Все така се отличават и предпочитанията към по-смелите избори сред рекламодателите. Нестандартната комуникация под формата на присъствие не само във, но и извън рекламния блок, включително и в самото съдържание – телевизионно и онлайн, е подходящо решение за привличане и ангажиране на хората в ерата на (не)вниманието. Точно затова рекламният бюджет е неотменимо стратегическо перо в годишната маркетингова рамка на всеки бранд.

Дигитално съдържание навсякъде и по всяко време

Дигиталната стратегия на bTV Media Group е насочена към три основни направления – видео, технологии и социални платформи. Компанията продължава да работи с фокус върху видео съдържанието и специално върху разработването на нови апликации на различните модели за видео консумация, както и върху нови технологични имплементации. Това се случва в непрекъснат синхрон с екипите, които създават съдържание, за да може всеки бранд и неговите послания да бъдaт позиционирани в естествена среда и по най-интуитивния начин за потребителите и тяхното изживяване.

През пролетта на 2024 г. медийната група ще предложи няколко ключови заглавия, които надграждат телевизионното съдържание в дигитална среда. Те са свързани с т.нар. екстеншъни на развлекателните формати в праймтайма, които носят на аудиторията още повече емоция и забавление. Като пример за успешен екстеншън модел от медийната група посочват онлайн версията на играта „Стани богат“, постигаща изключителни резултати с повече от 9 млн. изиграни игри. Наред с добре познатите риалити формати като „Ергенът“ 3 в сезон пролет 2024 г. bTV Media Group ще предложи и някои напълно нови заглавия в онлайн среда. Всички екстеншъни и допълнителни видеа ще бъдат лесно достъпни на видео платформата bTV Plus, която комбинира няколко типа съдържание – телевизионни епизоди, дигитални епизоди, откъси и преки връзки към сайта на конкретното предаване. „Изключително сме доволни от растежа на catch-up платформата bTV Plus през 2023 г. Изпреварихме основния си конкурент и очакваме платформата категорично да затвърди първата си позиция на пазара със силните заглавия в програмната схема през пролетта на следващата година – казва Зоя Василева, директор „Дигитален отдел“ и „Продажби дигитална реклама“, и продължава: – Работим по лансиране на апликации за bTV Plus и за VOYO, за да развиваме изживяванията на хората както през мобилни устройства, така и пред телевизора и в онлайн пространството. Това е мащабен проект и част от цялостната стратегия на СМЕ за разгръщане на видео съдържание на всяко място и по всяко време. Нашата цел е в следващата година bTV Plus и VOYO да са достатъчно добре позиционирани, технически обезпечени и всички апликации да функционират идеално, отговаряйки на най-високите технологични трендове, за да може потребителят да си избере какво иска да гледа, където и както му е най-удобно.“

Зоя Василева, директор „Дигитален отдел“ и „Продажби дигитална реклама“

Експертите от дигиталния отдел на bTV Media Group изтъкват тук успешните процеси на ъпгрейд на две от мобилните приложения на компанията през 2023 г. – редизайна на приложението на bTV Новините през 2023 г., както и мобилното приложение Radiomate, което дава и много лесен достъп на едно място до всички радиостанции от портфолиото на bTV Radio Group.

Изминавалата 2023 г. е и най-успешната от гледна точка на дигиталните продажби за bTV. По думите на Зоя Василева, това е „пряк сигнал, че ние, нашите редактори, програмисти и екипи за маркетинг и продажби, сме в правилната посока и отговаряме на нуждите на пазара – клиентите са доволни, потребителите са доволни и платформите отбелязват растеж. Ако това е най-успешната ни година, значи всичко се е случило идеално или близко до идеалното. А ние ще продължаваме да инвестираме в технологичното развитие и през следващата година“.