Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Експертите говорят: Дигитална реклама
Как ще изглежда дигиталната реклама през 2024 г.?
Експертите говорят: Дигитална реклама
Как ще изглежда дигиталната реклама през 2024 г.?
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Комуникацията: В търсене на нови форми
Силвия Юдакова, Digital Media Director, Optimum Media
Новите технологии и стрийминг платформи имат потенциал да доведат до фундаментални промени не само в дигиталната реклама, но и в рекламната индустрия като цяло. Те оформят сложна екосистема, в която водещо е самото аудио-визуално (A/V) съдържание, а не устройството и/или технологията, използвани от потребителя.
В този смисъл започваме да говорим не просто за дигитална видео (или подкаст, или стрийминг) реклама, а за цялостен подход към позиционирането в A/V среда чрез надграждане с елементи, които до този момент са били присъщи предимно или само на digital рекламата – прецизно таргетиране, персонализация, интерактивност, проследимост. Това ще доведе до ръст на рекламните инвестиции в A/V среда, търсене на нови начини за интегрирано позициониране, създаване на нови рекламни форми.
Основно предизвикателство са преодоляването на трудностите, произтичащи от фрагментирания пазар, унифицирането, анализът и интерпретацията на данни. Огромно предимство имат компаниите, които развиват собствени технологични решения именно в тези посоки. С тях бизнесите се чувстват по-уверени в ефективността на рекламното си присъствие.
Тези сложни процеси, в които участват както традиционните телевизионни оператори, така и набралите огромна мощ дигитални платформи, зависят от много икономически и политически фактори – дали и до каква степен отделните участници ще си сътрудничат при създаването и разпространението на съдържание, доколко пазарът ще се регулира на национално и наднационално ниво, не на последно място – постоянно променящите се потребителски навици и очаквания.
2024-та вече се оформя като несигурна и предизвикателна година с все по-ясно осезаеми ефекти от глобалните геополитически процеси върху рекламния бранш. Не може да се отрекат и няколко силно позитивни тенденции, които отчитаме на ежедневна база – повишаване на технологична зрялост на всички звена по веригата, все по-добро разбиране и приоритизация между краткосрочни и дългосрочни цели, интеграция на AI и ML с цел постигане на по-добра гъвкавост, бързина и ценова ефективност.
Програмният директор си ти
Катерина Буюклиева, изпълнителен директор на Media Club
Технологиите създават удобства и това променя навиците на аудиториите. Когато имаш възможност ти да си програмен директор и да определиш сам какво ти е интересно и кога имаш възможност да гледаш/слушаш/четеш, определено се възползваш. Споделянето на интереси, на теми, на съдържание е много бързо и безпрепятствено и активните хора са готови за това. От една страна, това е стрес за традиционните подходи за реклама, но от друга, те могат много по-бързо да намерят път до търсената аудитория. В момента вече имаме достъп до регулярно проучване на над 400 медийни канала и възможност да направим избор сред тях спрямо съответните целеви групи. Говоря за www.media-research-hub.com, който ние създадохме като източник за медийни и потребителски изследвания.
Относно бъдещето на рекламната индустрия през тази година – тя в голяма степен се движи предпазливо и не се наблюдават значителни промени. Прави впечатление по-голяма рекламна активност на среден и малък бизнес, като това са компании, търсещи ефективни решения и много разумни в рекламните инвестиции.
|
Ключови думи
дигитална реклама
медии
социални медии
технологии
пазар на дигитална реклама
стрийминг