Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Експертите говорят: Дигитална реклама

Как ще изглежда дигиталната реклама през 2024 г.?

Експертите говорят: Дигитална реклама

Експертите говорят: Дигитална реклама

Как ще изглежда дигиталната реклама през 2024 г.?

Експертите говорят: Дигитална реклама
quotes

Комуникацията: В търсене на нови форми

Силвия Юдакова, Digital Media Director, Optimum Media

Новите технологии и стрийминг платформи имат потенциал да доведат до фундаментални промени не само в дигиталната реклама, но и в рекламната индустрия като цяло. Те оформят сложна екосистема, в която водещо е самото аудио-визуално (A/V) съдържание, а не устройството и/или технологията, използвани от потребителя.

В този смисъл започваме да говорим не просто за дигитална видео (или подкаст, или стрийминг) реклама, а за цялостен подход към позиционирането в A/V среда чрез надграждане с елементи, които до този момент са били присъщи предимно или само на digital рекламата – прецизно таргетиране, персонализация, интерактивност, проследимост. Това ще доведе до ръст на рекламните инвестиции в A/V среда, търсене на нови начини за интегрирано позициониране, създаване на нови рекламни форми.

Основно предизвикателство са преодоляването на трудностите, произтичащи от фрагментирания пазар, унифицирането, анализът и интерпретацията на данни. Огромно предимство имат компаниите, които развиват собствени технологични решения именно в тези посоки. С тях бизнесите се чувстват по-уверени в ефективността на рекламното си присъствие.

Тези сложни процеси, в които участват както традиционните телевизионни оператори, така и набралите огромна мощ дигитални платформи, зависят от много икономически и политически фактори – дали и до каква степен отделните участници ще си сътрудничат при създаването и разпространението на съдържание, доколко пазарът ще се регулира на национално и наднационално ниво, не на последно място – постоянно променящите се потребителски навици и очаквания.

2024-та вече се оформя като несигурна и предизвикателна година с все по-ясно осезаеми ефекти от глобалните геополитически процеси върху рекламния бранш. Не може да се отрекат и няколко силно позитивни тенденции, които отчитаме на ежедневна база – повишаване на технологична зрялост на всички звена по веригата, все по-добро разбиране и приоритизация между краткосрочни и дългосрочни цели, интеграция на AI и ML с цел постигане на по-добра гъвкавост, бързина и ценова ефективност.

Програмният директор си ти 

Катерина Буюклиева, изпълнителен директор на Media Club

Технологиите създават удобства и това променя навиците на аудиториите. Когато имаш възможност ти да си програмен директор и да определиш сам какво ти е интересно и кога имаш възможност да гледаш/слушаш/четеш, определено се възползваш. Споделянето на интереси, на теми, на съдържание е много бързо и безпрепятствено и активните хора са готови за това. От една страна, това е стрес за традиционните подходи за реклама, но от друга, те могат много по-бързо да намерят път до търсената аудитория. В момента вече имаме достъп до регулярно проучване на над 400 медийни канала и възможност да направим избор сред тях спрямо съответните целеви групи. Говоря за www.media-research-hub.com, който ние създадохме като източник за медийни и потребителски изследвания.

Относно бъдещето на рекламната индустрия през тази година – тя в голяма степен се движи предпазливо и не се наблюдават значителни промени. Прави впечатление по-голяма рекламна активност на среден и малък бизнес, като това са компании, търсещи ефективни решения и много разумни в рекламните инвестиции.