5 неща, от които се нуждае всеки предприемач

5 неща, от които се нуждае всеки предприемач

Днес много хора искат да напуснат работата в корпорация и да станат предприемачи. Тези, които го правят, очевидно намират удовлетворение в това, защото 96% от хората, които са самостоятелно заети, нямат желание да се върнат към „обикновената работа“.

Това обаче не е лесен преход. Процентът на провалите може да бъде плашещ. Около 30% от новите предприятия се провалят през първите две години, а близо 50% не оцеляват след пет години. Стартирах моята компания – Humphrey Group, преди повече от 35 години и тя все още работи на пълна пара. Какво я прави успешна и ми позволява да преодолея капаните на предприемачеството? Ето 5 неща, от които има нужда всеки предприемач, ако иска да има успешен бизнес.

Продаваем продукт

Това, че сте добър в нещо, не означава, че светът ще го купи. Ако искате да започнете бизнес, първо разберете дали хората ще купят това, което продавате.

Преди да стартирам Humphrey Group исках да започна бизнес, за да помогна на лидерите да комуникират по-успешно. За да разбера дали имам продаваем продукт, попитах шефа си дали мога да преподавам курс по писане на речи – продуктът, с който исках да изляза на пазара.

Когато всички висшестоящи ръководители в банката, за която работех, се записаха в моя курс, знаех, че това е продаваем продукт. Проведох и консултации с фокус групи и научих, че ръководителите също искат обучение за изнасяне на речи, така че добавихме това. Тези предварителни усилия означаваха, че към момента на стартиране на бизнеса вече знаех, че имам продаваеми продукти.

Проучване на пазара

Познаването на вашия пазар означава да разберете на кого ще продавате, колко са готови да платят и как да подходите към тях. Познавах пазара си много добре, защото бях писател на речи за изпълнителни директори в три различни компании. Другите ръководители идваха при мен за съвет за писане на реч. Това бяха хората, които се нуждаеха от помощ, и те представляваха основния ми пазар.

Разговаряйки с тези ръководители, открих също, че колкото по-високи бяха таксите, които исках, толкова повече ръководителите изглежда ценяха обучението. Така че поддържах високите си цени.

Най-накрая се научих, както би трябвало да направи всеки предприемач, как да взаимодействам успешно с моя пазар. Открих, че когато говоря с бъдещи клиенти, те искат да говорят повече, така че аз започнах да им задавам насочващи въпроси. Това ги караше да се чувстват оценени и обикновено успявах да ги привлека като клиенти.

Манталитетът на основателя

Да имате „манталитет на основател" означава, че ще искате да наблюдавате внимателно всеки аспект на компанията, а не да делегирате вземането на решения. Този подход е изложен в бестселъра „The Founder’s Mentality“ на Крис Зук и Джеймс Алън.

Чудесен пример за човек с манталитет на основател е основателят и главен изпълнителен директор на Nvidia Дженсън Хуан. Вместо да управлява компания на база строго йерархичен модел, той изгражда по-плоска организация с 55 директни подчинени. Това му позволява да поддържа връзка с всеки аспект на компанията и да взема решения, които само собственик може да вземе.

Аз също имах манталитет на основател през повечето от моите три десетилетия като главен изпълнителен директор на Humphrey Group. Имах пръст във всеки аспект на работата на нашата фирма. Занимавах се с продажби, обучение, дизайн на курсове и наемане. Това ми позволи да остана близо до всяка част на бизнеса. Този подход ми даде възможността да разширя нашите предложения за курсове.

Днес синът ми е собственик на компанията и той делегира много повече от мен. Но моят манталитет на основател в началото допринесе за успеха на бизнеса.

Силна мрежа

За да бъдете успешен предприемач ще имате нужда от мрежа от контакти, която ви носи бизнес. Най-добрият начин да изградите тази мрежа е да имате доволни клиенти, които са готови да ви препоръчат на свои колеги и приятели. Когато обучавах ръководители, винаги исках препоръки. Често казвах: „Имате ли колеги или приятели, които биха могли да използват това обучение?“ или „Искате ли да работя с вашия екип?“ Неизменно отговорът беше „Да!“ И бизнесът ни растеше експоненциално.

Вашата мрежа може също да бъде разширена, ако отидете на нетуъркинг събития и потърсите хора, които представляват вашия основен пазар. Но е важно предварително да се запознаете с това кой ще бъде там и кои хора са вашата цел. Колкото повече проучвания направите, толкова повече можете да ги впечатлите хората и да ги привлечете като клиенти.

Увереност

Ако искате да бъдете успешен предприемач, ще имате нужда от голяма доза увереност. Това не означава, че трябва да сте наперен или арогантен.

Увереността идва от знанието, че вашият продукт отговаря на нужда и го прави по-добре от всяка друга алтернатива на пазара. Тази увереност ще ви накара, както накара и мен, да имате нужната воля да се свържете с потенциални клиенти и да им продавате продукта си успешно. Докато правите това, вашата репутация ще ви спечели още повече клиенти.

…………

Джудит Хъмфри, автор на „Speaking as a Leader: How to Lead Every Time You Speak“, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ