7 цитата от най-добрите и кратки бизнес книги на 2015

7 цитата от най-добрите и кратки бизнес книги на 2015

Кратките книжки за бизнеса обикновено ни разкриват пикантни детайли във формат, който можем да прочетем по време на дълъг обяд. Всяко от тези четива е с дебелина от едва 2,5 сантиметра, но съдържа впечатляващо количество мъдрост. Доказателство за това са следните цитати:

1. „Моля ви, спрете да чакате някой да ви даде карта. Ние възнаграждаваме тези, които рисуват карти, а не онези, които ги следват.“ - Сет Годин, Poke The Box: When was the Last Time You Did Something For The First Time?

2. “В този смисъл, управлението на времето е управление на реалния живот, управление на самите себе си. Качеството на вашето управление до голяма степен определя качеството ви на живот. Какво избирате да правите – или да не правите – и в какъв ред повече от всичко определя нивото ви на щастие и удовлетвореност. Ще се чувствате много по-балансирани, когато инвестирате времето си в цели, които са важни за вас.“ - Брайън Трейси и Кристина Стайн, Find Your Balance Point: Clarify Your Priorities, Simplify Your Life, And Achieve More

3. Според мен, ангажираният лидер човек, който стратегически използва дигитални, мобилни и социални инструменти, за да постигне поставените цели, имащи отношение към ръководенето на екипа и организацията. Въпреки че представителите на Поколението Z са запознати с дигиталния свят и са свикнали да споделят всеки аспект от живота си със своите виртуални приятели, съвременните топ лидери рядко притежават същата страст към прозрачността.“ - Шарлийн Ли, The Engaged Leader: A Strategy For Your Digital Transformation

4. “Прекъсвайки редовно деня, за да съберат мислите си и да се фокусират върху спешните проблеми, тези хора се лишават от възможността да инвестират концентрираната си енергия върху истински важното. Създали сме култура, проектирана така, че да оцеляваме през належащото, като го смекчаваме, вместо да предизвикваме най-доброто у себе си да се изправи и заеме с важното.“ - Ал Питампали, Read This Before Our Next Meeting: How We Can Get More Done

5. “Никога не забравяйте, че абсолютно всичко, което правите, е в името на клиентите. Вземайте всички решения – дори онези, свързани с разширяването на бизнеса, набирането на средства и повишаването на служители – в зависимост от това, дали те са в интерес на клиентите. Ако някога сте несигурни как да подредите приоритетите си, задайте на клиентите си отворения въпрос, 'Как бихме могли да ви бъдем от най-голяма помощ в момента?', а след това се постарайте да удовлетворите молбите им.“ - Дерек Сайвърс, Anything You Want: 40 Lessons For A New Kind Of Entrepreneur

6. “В бизнеса винаги са съществували широкообхватни визионери. Хенри Форд, Уолт Дисни, Бил Гейтс – личности, които промениха света чрез своята нетрадиционна логика, без да мислят единствено за големите печалби. Помнете - не искаме хора, които се стремят преди всичко към парите, но пък искаме да сме сигурни, че се вълнуват от тях поне до известна степен, когато инвеститорите и заинтересованите лица очакват солидни приходи. Най-добрите от тези предприемачи се обграждат с надеждни, почтени и откровени колеги, които са доказали уменията си и бранят истината. Заблудата води до лоши решения.“ - Кен Голдстайн, Endless Encores: Repeating Success Through People, Products And Profits

7. “Хората предпочитат да се организират в племена, в групи с общ лидер, култура или представа за това, какво е нормално. Дигиталната революция благоприятства формирането на такива племена; поставя ни в милиони силози; създава изолирани групи от хора, които уважават, почитат и подкрепят избори, смятани от външните за странни, но възприемани от племето като нормални (нашата нормалност). Тезата ми е, че изборът всички да бъдем тикани към една универсална нормалност само за да е възможна продажбата на дори повече боклуци на масите, е както безсмислен, така и грешен.“ - Сет Годин, We Are All Weird: The Rise of Tribes and the End of Normal

Източник: Inc.com


 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ