Факторите, които според Google правят екипите продуктивни и ефективни

Факторите, които според Google правят екипите продуктивни и ефективни

Миналата година Google (Alphabet) обяви дългосрочни планове за съкращаване на приблизително 12 000 служители, или 6 процента от работната сила. Така че, може да ви бъде простено, ако подходите с недоверие, когато чуете мениджър на Google да казва нещо от рода на „хората са нашият най-важен актив“.

Не може обаче да се отрече, че по всичко изглежда, че в тези думи има поне капка истина. Години наред отделът за „Човешки операции“ на Google анализира всеки възможен аспект от живота на служители на компанията в опит да насърчи по-голяма производителност, иновации и ангажираност.

Пример за това е работа на отдела за разработване на поредица от прости въпроси, които показват и прогнозират представянето на лидера.

Друг пример? Изграждането страхотни екипи. Google, като почти всяка организация, наема умни, креативни и трудолюбиви хора. Въпреки това, докато Google преуспява, много други се провалят.

Защо умните, креативни, трудолюбиви хора не винаги се превръща в служители?

Добър въпрос. От Google първо потърсиха модели. Екипи с хора, които имат сходни интереси. Екипи с хора, които се събират извън работата. Екипи с еднакъв или различен опит. Екипи, съставени от интроверти или екстроверти, или комбинация от двете. Отбори, които са били заедно от години, и отбори, които са сравнително нови.

Общо от Google оцениха 180 екипа от всички области на компанията и установиха, че „кой“ е в екипа няма особено значение. Няма „правилна“ комбинация от личности, произход, пол, мотивационни двигатели, опит и т.н.

Оказва се, че това кои хора са част от екипа има по-малко значение от това как групата функционира заедно. Тъй като екипите, по дефиницията на Google, разчитат в голяма степен един на друг за „планиране на работа, решаване на проблеми, вземане на решения и преглед на напредъка по конкретен проект, това означава, че те се нуждаят един от друг, за да свършат работата“. Груповата динамика беше е по-важна от набора от умения, перспективите, личностите и произхода на отделните членове.

От компанията също така посочиха няколко норми, които са характерни за всички най-ефективни екипи.

Ето ги по ред на важност.

Психологическа безопасност

Психологическата безопасност се отнася до възприятието на индивида за последствията от поемането на междуличностен риск. Иначе казано, човек не се страхува, че може да бъде възприет като невеж, некомпетентен или разрушителен, ако поема риск.

В екип с висока психологическа сигурност служителите се чувстват сигурни да поемат рискове около другите членовете на екипа. Те се чувстват уверени, че никой от екипа няма да засрами или накаже някой друг за признаване на грешка, задаване на въпрос или предлагане на нова идея.

Надеждност

В надеждни екипи хората завършват качествено задачите навреме и се отнасят сериозно към работата си. Това звучи просто, но помислете за въздействието, което един човек, който не си върши работата, оказва върху екипа.

Структура и яснота

Ясни цели. Ясни планове. Какво ще направите, защо го правите и как ще стигнете до тази точка.

Смисъл

Намирането на чувство за цел както в самата работа, така и в резултат от нея, е важно за ефективността на екипа.

„Това значение е лично, така че варира от човек на човек, но може да включва финансова сигурност, способността им да издържат семейството си, тяхната ангажираност към успеха на отбора или индивидуалното им себеизразяване.“

Въздействие

Макар и със сигурност субективно, все пак е ценно да знаеш, че това, което правиш, има значение.

Чувството, че вашата роля е важна, не само прави индивидуалната ви работа по-пълноценна, но също така ви кара да се чувствате като вжна част от екипа.

Всеки от петте атрибута, изброени дотук, има смисъл. Психологическа безопасност, надеждност, яснота и смисъл, знанието, че това, което правим има значение... всичко това са важни съставки за страхотен екип.

Но кои съставки нямат значение?

Изследователите също така определят променливи, които не са значително свързани с ефективността на екипите в Google:

  • Поставяне на членовете на екипа заедно в един и същи офис
  • Вземане на решения с консенсус
  • Екстровертност на членовете на екипа
  • Индивидуално представяне на член на екипа
  • Стаж на членовете на екипа
  • Размер на очакваното или необходимо работно натоварване
  • Размер на екипа

Последната точка е особено интересна. Google не откри връзка между размера на екипа и неговата ефективност. Нито пък при вземането на решения с консенсус - отдавна смятано за отличителна черта на ефективните екипи.

Което също има смисъл, когато вземете предвид психологическата безопасност. Ако чувствам, че членовете на екипа ще чуят и уважат мнението ми, дори и да не са съгласни, тогава не е нужно да се съгласявам с определена идея или гледна точка. Ако екипът ме кара да се чувствам комфортно да задавам въпроси, да повдигам възражения и от време на време да играя на адвокат на дявола... тогава пак мога да подкрепя групово решение, без да се налага да се съгласявам с всеки аспект на това решение.

Ето защо психологическата безопасност е толкова важна. Когато хората се чувстват ценени и уважавани, те се чувстват по-ангажирани. Чувстват се като истинска част от екип. Тяхната работа - както колективна, така и индивидуална , има по-голямо значение. Те се чувстват като част от нещо по-голямо от самите тях.

………………

Джеф Хейдън, автор на „The Motivation Myth: How High Achievers Really Set Themselves Up to Win“, за Inc.com.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ