Искате стабилност? Подредете служителите си по важност!
Когато пазарите страдат, съкращенията и реорганизациите на компаниите се увеличават. Много фирми намаляват разходите си и търсят начини да преодолеят надигащата се икономическа буря. Тъй като предприятията търсят възможности за намаляване на загубите, инвестициите в служители обикновено е първото, което се орязва.
През последните повече от две години бизнесът премина през непредсказуеми прекъсвания – от пандемията през изменението на климата до геополитически вълнения – които принудиха лидерите да преосмислят непрекъснатостта и устойчивостта на бизнеса. В резултат на това бизнесът най-накрая поставиха хората на първо място. Лидерите се научиха да слушат какво искат техните служители и кандидати.
Но пазарът се променя и вместо да задържат таланта, който са търсили и култивирали с толкова усилия, някои фирми са изложени на риск да изоставят своите служители. В крайна сметка вашите хора ще почувстват липсата на инвестиции в тях и може да решат да се прехвърлят към организации, които все още имат приоритет към хората.
В днешния климат необходимостта от намаляване на разходите е много реална за много организации, но също така знаем, че е невероятно скъпо да загубиш служители. Независимо дали е доброволно или неволно, текучеството на служители е скъпо. Това струва на организациите 1,5-2 пъти заплатата на служителя, включително специално време и ресурси за набиране, адаптиране и обучение на нов член на екипа. На предизвикателни пазари е още по-трудно да се поемат тези разходи — да не говорим за скритите разходи за текучество, като повече отговорности за оставащите служители, намалена производителност, понижен морал и загубено доверие на работодателя.
Ето защо сега е моментът да удвоите грижите за вашата работна сила. Хората са в основата на силната компания и тяхното благосъстояние е важно за вашия план за стабилен бизнес.
Инвестирайте в хората си
Сега, повече от всякога, е наложително да инвестирате в своите служители. В действителност задържането им продължава да има значение дори в условията на икономическа несигурност – трябва да задържите хората си, за да стимулирате растежа. По време на изпитания мотивацията на служителите обикновено спада. Това от своя страна може да повлияе на производителността, което е особено критично в условията на нестабилни пазари. Сега не е моментът да се оттеглите от дейностите за насърчаване на служителите. Вместо това инвестирайте в изграждането на добър екип и значими преживявания и ще изпратите посланието, че цените хората си, ще вдъхнете увереност в растежа на вашата организация.
Инвестирането във вашите служители не означава просто разпределяне на финансови инвестиции. Помислете как можете да отделите съществуващите ресурси за подобряване на дейностите на служителите, работния процес и комуникацията. Например, временно преразпределете засегнат отдел, за да се съсредоточите върху опита на служителите. Ако наемането се забавя, обмислете използването на вашия екип за набиране на персонал, за да подпомогнете обогатяването на служителите.
Успешни, устойчиви компании се изграждат в трудни времена. Въпреки че пазарът днес може да е труден, важно е да запазите перспективата и да мислите дългосрочно. Ако загубите топ реализатор през този период от време, какво влияние ще има това през следващите 12-18 месеца? След като устоите на тази буря, трябва да помислите как ще излезете на другия бряг.
Ангажирайте се с прозрачност
Изграждането на култура на доверие започва с прозрачност, както от лидерите, така и от служителите. Всъщност проучване на Harvard Business Review разкри, че 58% от хората вярват повече на непознати, отколкото на собствения си шеф. Хората се нуждаят от контекст и прозрачност, за да вършат работата си добре и това е още по-валидно в несигурни времена. Вашият екип иска да чуе от вас и иска да знае, че вие и вашият лидерски екип имате план. Мълчанието може да бъде опасно - тогава хората тълкуват погрешно и спекулират, което в крайна сметка води до увреждане на културата.
Когато служителите получат пълната картина за здравето на вашата компания, те могат по-лесно да разберат как се вписват в общата стратегия. Например срещите в цялата компания са критично важни. Те са толкова полезни, колкото и информацията, която споделяте. Важно е да отбелязвате важни етапи и да говорите за стратегия, но е също толкова важно да преведете цялата си компания през вашия ключов показател за ефективност. Ако е възможно, споделете финансовите данни на вашата компания със служителите – истината винаги е по-добра от слуховете.
Прозрачността става особено необходима, когато вашата организационна схема се промени. След значително прекъсване на обичайни работни процеси например, хората трябва да знаят на кого да докладват, кои са техните многофункционални партньори и къде да отидат за помощ. Когато организацията ви е прозрачна, хората ви ще станат по-овластени да останат гъвкави в променящия се пейзаж.
Въпреки че не можем да контролираме колко дълго ще продължи този период на икономическа несигурност, ние имаме силата да изградим устойчиви бизнеси, които могат да издържат на времена на предизвикателства. Вашите служители са опората на вашия бизнес, както в добри, така и в лоши времена. Въпреки че е съвсем естествено да започнете да мислите за начини за спестяване, не изпускайте от поглед как това ще се отрази на най-ценните ви активи. Ако инвестираме в нашите хора днес, не само ще излезем по-силни, но и ще можем по-добре да се изправим пред бъдещи сътресения в бизнеса.
Източник: Enterprenuer
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.