Кога обратната връзка става токсична

Кога обратната връзка става токсична

Обратната връзка е безценен инструмент за растеж и развитие, но когато се използва неправилно, тя може да се превърне в източник на демотивация и токсичност. В ролята си на коуч по изпълнително лидерство, аз насочвам лидерите да предоставят обратна връзка, която е градивна, а не разрушителна. Избягването на определени капани е от съществено значение за поддържане на целостта и ефективността при споделянето на обратна връзка. Ето десет грешки, които трябва да избягвате, за да сте сигурни, че вашата обратна връзка насърчава подобрение, а не негодувание.

Обратна връзка под влиянието на гняв

Обратната връзка, дадена в рамките на разгорещен момент, при който водещите чувства са на разочарование или гняв, рядко води до положителна промяна. От решаващо значение е да подхождате към обратната връзка със спокоен и конструктивен начин на мислене.

Неясна или косвена

Неясната обратна връзка може да създаде объркване и несигурност. Бъдете директни и конкретни, за да осигурите яснота и посока.

Претоварване с негативност

 Въпреки че е важно да се обърне внимание на областите, в които да се търси подобрение, прекомерно негативната обратна връзка може да бъде смазваща и обезсърчителна. Стремете се към балансиран подход, в които също така се признават успехите и силните страни.

Публично засрамване

Даването на отрицателна обратна връзка на публично място може да унижи служителя. Винаги обсъждайте чувствителни въпроси насаме.

Фокусиране върху личността, а не върху поведението

Обратната връзка трябва да е насочена към поведението, а не към личните качества. Обсъждайте действията и техният ефект, а не специфики в характера на човек, които считате за недостатъци.

Недостатъчно слушане

Обратната връзка е двупосочен процес. Позволете на получателя да сподели своята гледна точка и изслушайте внимателно това, което има да каже.

Липса на емпатия и подкрепа

Емпатията е крайъгълен камък на ефективната обратна връзка. Опитайте се да се поставите на мястото на получателя на критиките и предложете някакъв тип подкрепа или решение на проблемите.

Забавяне на обратната връзка

Навременната обратна връзка е най-ефективна. Решавайте проблемите незабавно, вместо да ги оставяте да се натрупват.

Пренебрегването на последваща обратна връзка

Обратна връзка без проследяване на последващите действия може да изглежда като празни думи. Задайте планове за действие и следете напредъка.

Лични критики

Поддържайте обратната връзка професионална и фокусирана върху работата. Личните оплаквания нямат място в конструктивната обратна връзка.

Обратната връзка, когато е доставена внимателно и с уважение, може да бъде мощен катализатор за професионално израстване. Като избягват тези десет грешки, лидерите могат да създадат култура, в която обратната връзка се приветства и цени като инструмент за непрекъснато развитие.

……………..

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ