Открийте своя вътрешен Стив Джобс

Открийте своя вътрешен Стив Джобс

Искате хората да ви възприемат като водещ автор на иновации? Искате да станете Сет Годин за бранша, в който работите, или Малкълм Гладуел на своята професия? Може би мечтаете да преобразявате цели индустрии и да създавате завидни бизнес модели като самия Стив Джобс?

Разбира се, това не е лесно. Нужно е много повече четене пред компютъра. Трябват време, доза късмет, склонност да се рискува, да се настоява за собствената идея и най-вече, вяра в собствените сили и упорит труд. Но не е невъзможно. Може да си помогнете, като последвате следните няколко принципа в поведението на големите мислители визионери какъвто бе Джобс. Ето какви са принципите. 

  • Първо показвам, после обяснявам. 

Замислете се: Дали някой би сметнал Тони Хсие за мислител-визионер в обслужването на клиенти и ангажираността на служителите, ако Zappos не беше постигнала такъв забележителен ръст? И още: Да, вярно, че от време на време Крис Андърсън популяризира по някоя концепция като Long Tail, но той вече бе изградил платформата Wired, където можеше да споделя идеите си (визионер без платформа е като дърво, което не издава нито звук, когато падне).

Урок: Когато докажете, че визията ви е сериозна и проектът работи, става много по-лесно да получите признание за добър иноватор. 

  • Безстрашно тръгвам срещу течението. 

Повечето хора следваме основни бизнес принципи. Начинът, по който ги прилагаме, може да бъде различен, защото всеки от нас е уникална личност… но не съвсем. За да бъдете визионер, трябва да изберете различен поход. Това означава, че мнозина няма да са съгласни с начина ви на мислене, дори когато сте доказали правотата си. Гледайте на опозицията като на признак, че вървите в правилната посока. Преди това се уверете, че сте готови да се изправите срещу хорските нападки, защото такива със сигурност ще има.

  • Склонен съм да започна от най-ниското стъпало. 

Създаването на платформа и набирането на последователи са изключително трудни. Помогнете си с опити да се промотирате в медиите. В някои случаи малките медии нямат нищо против да се обръщат към тях – те дори искат да става така, защото са гладни за съдържание. Бъдете скромни и говорете или пишете с всеки, склонен да ви подаде ръка. Ако се стремите да започнете от върха, никога няма да се отлепите от пода.

  • Упорствам, дори когато никой не ме слуша. 

Трябва да умеете да говорите и да пишете на високо ниво. Освен ако не разполагате със средствата да си намете човек, който да ви пише статиите, книгите и речите, всичко е във ваши ръце. Това е още една от причините да е важно да започнете от нулата – не само ще имате време да изпипате посланието си, но и ще можете да упражнявате умението си да пишете и говорите. И най-важното…

  • Пресметнал съм, че усилията ще си заслужават. 

Ако сте консултант или автор, идеята на хората, че вие сте визионер веднага ще започне да ви носи ползи - по-високи хонорари, популярност, дори сигурни приходи. Но ако не сте, единственото, което ще полети нагоре, е вашето его.

Набирането на последователи за идеите е ужасно трудно. Ще инвестирате безброй часове в говорене, писане, реклама и създаване на контакти, а няма никаква гаранция, че тези дейности ще ви донесат желаната възвръщаемост. Вгледайте се внимателно в материалните ползи, които очаквате да получите. Ако не можете да ги изчислите, вложете времето и енергията си в друго начинание, което наистина ще ви се отплати. Ако се вълнувате единствено от егото си, никога няма да сполучите, а вероятно и не бива, защото мислителите-визионери наблягат изцяло на идеите си, а не на самите себе си.

Успех!

Джеф Хейдън, помощник-редактор на списание Inc., за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ