Превърнете 2015 в най-продуктивната си година досега - Част 2

Превърнете 2015 в най-продуктивната си година досега - Част 2

За да сполучите в търсенето на по-производителното си „аз” през Новата година, спокойно можете да се доверите на интуицията си, качествата, с които печелите адмирации, и увереността в собствените си сили. Но и доза чужд опит никога не е излишна. Сайтът FastCompany.com оценява талантите, които работят за него, и им дава възможността да споделят как успяват да водят пълноценен професионален и личен живот. Ето и останалите 7 от техните съвети (Част 1 можете да намерите ТУК):

8. Подреждайте приоритетите си

Според Ерин Баблер и Лара Галъуей, уважавани житейски и бизнес треньори и автори на книгата Moms Mean Business: A Guide to Creating a Successful Company and Happy Life as A Mom Entrepreneur, една от тайните към това, да се чувствате удовлетворени от продуктивността си, е да отделяте по-голямата част от времето си за приоритетите си.

„Когато сте наясно с целите, които искате да постигнете, и с действията, които ще ви донесат успех, ще ви е много по-лесно да прецените какво трябва да свършите, какво може да отложите за по-късно и какво изобщо може да не правите. Освен това – и точно тук влиза в действие истинската креативност – ще имате много по-силна мотивация да работите върху приоритетите си; ще можете да отмятате повече задачи за по-кратък период от време.”

9. Групирайте задачите си за плавно изпълнение

Денят на авторката на The Five-Minute Mom's Club: 105 Tips to Make a Mom's Life Easier, Стефани Воза, протича в проучвания, интервюта, писане на чернови и тяхното редактиране. Тя смята, че е по-продуктивна, когато работи върху задачите си една по една. „Старая се да организирам деня си около една дейност; един ден прекарвам в интервюта, например, или сутринта прекарвам в писане, а следобеда – в проучвания. Открих, че това ми върши работа, след като интервюирах автора на статията The Rise of Superman за Fast Company, Стивън Котлър, който пише за това, как усещането за плавен преход между дейностите може да увеличи четирикратно продуктивността ни.”

10. Влагайте мисъл, когато проверявате пощата си

Според Нийл Пател, съосновател на Crazy Egg, Hello Bar и KISSmetrics, преди да отворите който и да било имейл, трябва да се уверите, че имате достатъчно време да му отговорите. „Ако сте решили да отговаряте на електронни съобщения по-късно, ще трябва да ги прочетете отново, което губи от ценното ви време”, казва той.

Помнете, че повечето имейли не се нуждаят от незабавен или от какъвто и да било отговор, казва основателят и главен изпълнителен директор на Zendesk, Миккел Сване. „Поемете си въздух и изчакайте, преди да се гмурнете в море от електронни съобщения и проблеми, които търпят отлагане. Ще откриете, че понякога най-добрият отговор е липсата на такъв; че имате повече време за отговорите, които наистина изискват вашите време и внимание.”

11. Старайте се да блокирате разсейващите влияния

Стефани Воза обича да прекарва поне един час, в който не е свързана с интернет, далеч от разсейващите електронни съобщения и социални мрежи, а понякога си позволява и цял ден да е офлайн. „Открих колко много време губя онлайн, когато един ден интернетът ми спря. За 6 часа успях да свърша толкова работа, колкото преди това съм вършила за 2-3 дни. Ако искате да си сверите нещо в интернет, направете си списък и проучете всичко наведнъж.”

Дейвид Джонсън, главен операционен и финансов директор на Fireman’s Brew, Inc., предлага просто да затворите вратата на работното си място. „Ще усетите колко по-лесно е да напредвате, когато няма хора, които да ви дърпат в различни посоки.”

12. Направете си списък с лесните задачи

Карсън Тейт, автор на Work Simply: Embracing the Power of Your Productivity Style, прави списъци със задачки, чието изпълнение отнема не повече от 15 минути. Той предлага да носим този списък навсякъде със себе си, за да превръщаме всяко едно чакане на опашка в магазина или пред кабинета на зъболекаря в продуктивни работни микромоменти.

„Поглеждайте този списък и когато изпаднете във фаза на отлагане. Можете лесно да изпълните една от задачките, което ще ви зареди с нови сили и ще ви помогне да преминете към по-трудните и предизвикателни проекти.”

13. Съставете списък с най-важните си отговорности

Като говорим за списъци, Джоунс Лофлин и Тод Мюсиг, автори на Getting to It, предлагат още един списък – списъка с важни задачи. За да го съставите, е необходимо да идентифицирате три отговорности или дейности, чието отмятане най-лесно би ви доближило до изпълнението на най-важните ви цели.

„В наши дни, продуктивността зависи толкова много от умствената яснота и способността да се фокусираме върху една-единствена задача. Това може да е доста трудно, ако сте изправени пред проблеми, които ви товарят психически.” Лофлин и Мюсиг предлагат следното разделение, което да ни помогне да разберем дали нашите приоритети пречат на продуктивността ни:

Неотложните важни задачи – такива, които, когато бъдат изпълнени, значително ще повишат способността ни да се фокусираме;

Важните задачи, които отлагате – може да ги отлагате, но те постоянно тормозят съзнанието ви;

Незавършените важни задачи – мозъците ни са устроени така, че да не забравят за отговорностите, с които не сме приключили. Когато изпълните дадена задача, ще можете да насочите целия си интелектуален ресурс върху отговорностите на пътя си.

14. Постоянно оценявайте себе си

„Строгата самооценка стои в основата на самоусъвършенстването”, казва Брус Тулган, автор на The 27 Challenges Managers Face.

Той ни съветва постоянно да оценяваме собствената си продуктивност, качеството на работата и поведението си. Постоянно трябва да се питаме: „Как бих могъл да работя по-бързо”, „Да пренаредя ли приоритетите си?”, „Дали трябва да използвам времето си по-целенасочено?”, „Как да се отърва от факторите, които ми губят времето?”

„Но помнете, че самооценката е движеща сила към самоусъвършенстването само ако използвате информацията, която сте научили от нея”, казва Тулган. „Започнете с малки цели – колкото по-малки, толкова по-добре. Самоусъвършенстването се постига стъпка по стъпка и представлява непрестанен процес, защото винаги има накъде да се развиваме.”

Източник: FastCompany.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ