Изненадващо отзивчиви

Изненадващо отзивчиви

Аз съм срамежлив човек, който се е научил да предизвиква най-доброто у другите. Вие също можете.

Ето малко предисловие. Живея в Парк Сити, щата Юта, на около 3 километра от ски зона. Тази зима, когато писането започна да ми омръзва, си взех няколко часа почивка и се отправих към планинските склонове.

В Парк Сити има много 4 и 6-местни лифтове, които ми предоставиха невероятната възможност да упражнявам комуникационните си умения с хора от цял свят и различни част на САЩ. Ето какво научих.

1. „Как върви денят Ви?“

Винаги поздравявам седящите до мен с приятелски отворен въпрос. Повечето отговарят с кратка фраза, но мнозина веднага започват да разказват в детайли за деня си, което е признак, че са социални и дружелюбни.

За цял сезон около 5 човека игнорираха поздрава ми или ми дадоха да разбера, че не им се говори. Няма проблем. А и 5 души са нищожен процент (те са „почти“-то в заглавието ми, но не се смущавайте от тях нито за миг. Просто продължете нататък).

2. Проучете детайлите

Аз съм любопитен човек. Искам да знам дали някой е безстрашен, или внимателен, когато се спуска по пистата; дали предпочита да кара ски между дърветата, или се придържа към местата без препятствия. Но докато не разбера нещо съществено за събеседника си, разговорът е ограничен до обичайните теми, които обикновено са скучни. Затова възможно най-рано правя опит да науча защо е пропътувал хилядите километри до моя град.

3. Бъдете изненадващо отзивчиви

Искам да бъда от онези хора, които правят посещението ви специално. Например да ви светна за най-добрия малко популярен ресторант в района. Ако пък половинката ви не кара ски, мога да предложа чудесен маршрут за поход. Целта ми не е да ви разпитвам, а да ви съдействам.

Когато хората разберат, че сте водени от искреното желание да им помогнете, поведението им често се променя. Започват да споделят информация за себе си и да искат съвети. Разкриват се и изразяват признателност.

4. Бъдете склонни да смените ролите

В опитите си да съм от помощ често се озовавам на получаващия добрина край. След няколко шеги и закачки осъзнавам, че човекът, с когото съм се заприказвал (и всички тези примери са реални), е:

  • Ръководител на планинската служба;
  • Талантлив скиор;
  • Редактор на известно бизнес списание;
  • Ръководител на маркетингов екип;
  • Човек, който отчаяно търси биографичен писател.

Когато това се случи, спирам да се старая да бъда дружелюбен местен. Ако имате късмета да „откраднете“ няколко минути от времето на истински експерт, възползвайте се на макс. Ако събеседникът ви е склонен да размени няколко приказки с вас, научете какво знае – задавайте му въпроси, на които другите не могат да отговорят.

5. Ентусиазъм

Модерните ски лифтове са бързи. Не разполагате с много време за задълбочен разговор, затова се научете да се ослушвате за признаци, че някои има интересни професия или прозрения. Веднъж се запознах с психиатърка, която участва в неврологично проучване в Бостън. Когато я разпитах за детайли, тя замлъкна и попита, „Наистина ли имате интерес?“

Да, наистина имам интерес. И ако към страхотните разговори съществува таен ключ, той е следният: бъдете толкова заинтригувани, че да нямате търпение да чуете повече!

Брус Касаноф, биографичен писател и бизнес коуч, за LinkedIn.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ