Шефе, имам идея!
Случвало ли ви се е да имате блестящ бизнес план, но той да не види бял свят, просто защото шефът ви не го е оценил правилно?
За мениджърското одобрение понякога е нужно повече от добра идея. Трябва убедителност и гъвкавост. Как да направите предложение в работата, на което мениджърът ви не би могъл да устои? На този въпрос посвещава материал Harvard Business Review (hbr.org).
Ето как да стане това, според американските експерти.
1. Всичко зависи от гледната точка. Маршал Голдсмит ни учи, че за да влияем на шефа си, трябва да виждаме света така, както той го вижда. Мениджърите взимат под внимание всички дейности на компанията, но всеки един от тях се фокусира малко повече върху нещо различно - продуктите, услугите, морала на служителите или техните задължения. Одобрението на идеите ви зависи изцяло от това как са поднесени. Ако шефът ви се стреми да намали разходите, тогава трябва да представите идеята си, като започнете оттам колко ще спестите с нея, а не колко иновативна е тя. Ако пък ръководителят ви е фокусиран върху клиентите, започнете с това как предложението ви ще повлияе на по-доброто обслужване.
2. Използвайте правилните средства. Прагматичните хора се влияят от цифри и графики, други могат да бъдат убедени чрез един добре разказан бизнес план, трети се впечатляват от визуални комуникации. Задължително е да разберете от кой вид е вашият шеф. Така ще знаете как да влезете в кабинета му - с папка със статистики, визуална презентация, или добре подготвено слово, за да го убедите в идеята си.
3. Онгледете проблемите. Елинор Рузвелт е известна като една от най-силно ангажираните със социални проблеми първи дами на САЩ. Докато бъдещият й съпруг Франклин, роден в богатство и привилегии, я ухажвал със скъпи подаръци, тя го завела в един от най-мизерните квартали на Ню Йорк. Именно там, където съпругата му работила обществено полезен труд, Франклин Рузвелт за първи път срещнал истинското лице на бедността. Този пример припомня колко е важно хората, които искате да спечелите, т.е. ръководителите, да са добре запознати с проблемите на тези, които управляват. Ако настоявате например за ремонт на етаж от фабриката, в която работите, заведете шефа си на мястото, където има нужда от ремонта. Така той ще види с очите си какво именно се нуждае от промяна.
4. Изградете си авторитет. Гореизброените трикове карат аргументите ви да оживеят, но се нуждаете и от още нещо – авторитет. За да убедите когото и да било, в каквото и да било, трябва да изглеждате компетентни по темата. Много по-трудно е да продадете идеите си, ако сте нови в тази работа. Доверието към вас обаче ще се засили, ако си сътрудничите с колеги, които вече са донесли дивиденти на компанията с предложенията си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Караджов: Целта ни е до края на 2026 г. България да стане пълноправен член на ОИСР
България |620 евро ще е минималната заплата през 2026 г., реши Съветът за съвместно управление
Политика |ЕЦБ отново запази лихвите без промяна
Финанси |Четенето: навик за оцеляване в дигиталната епоха
Мениджър 10/25 |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Тръмп намали митата върху вноса от Китай до 47% след „невероятната“ среща със Си
Икономика |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.