10 грешки, които обричат на неуспех кандидатстването за работа
Напълно е възможно да притежавате всички онези качества, описани в биографията, с която кандидатствате за работа. Но не сте единствен. Как да се откроите пред работодателя, как да забележат точно вашия имейл сред морето от електронни писма, които задръстват пощите на мениджърите всеки ден. Ето един сигурен начин – като не допускате 10-те най-често срещани грешки при съставянето и изпращането на професионалното ви CV.
1. Безлично име на файла
Много малко са тези, които дават име на файла с творческата си биография така, че да е удобно за работодателя, отличаващо се. Поставете се на мястото на HR мениджъра – той получава десетки такива файлове дневно, повечето от които се казват Resume.rtf, Resume.doc, Moe resume.doc, Resume&foto.doc. А сега си представете как същият този мениджър съвестно преименува ли преименува файлове …Колкото и търпелив и отзивчив да е човек, рано или късно ще започне да ненавижда всяко писмо с безлично наименование. А правилната стъпка е толкова простичка: името на файла трябва да се състои от фамилията и първото име на кандидата плюс длъжността, за която подава молба – на латиница, разбира се.
2. Грешки в текста
В повечето резюмета за кандидатстване за работа се срещат доста стилистични, пунктуационни, правописни грешки или, в най-добрия случай – разменени букви от недоглеждане или бързане при писане. Дреболии, на които обаче работодателят обръща сериозно внимание и ги оценява като признак на несерезиозно отношение.
Не пропускайте да приложите правилото – два пъти прочит преди изпращане на файла за изчистване на грешките.
3. Неумело форматиране
Има и такива статистики: всяко трето изпращано до работодателя CV e записано във Word без да е приложен шаблонът за форматиране. При отваряне на файла от работодателя или мениджъра по човешки ресурси, веднага става ясно, че кандидатът всъщност не владее чак на такова ниво работата с персонален компютър, както твърди в молбата си. Минус, който би могъл изцяло да компрометира достоверността и на останалите твърдения в CV-то.
4. Работа с най-новите версии на компютърни програми
Съдейки по това колко често кандидастващите изпращат досиетата си във формати, които не се отварят на компютъра на работодателя, може да се направи извода, че мнозинството от хората изобщо не се замислят, че непрекъснатото обновяване на компютърните програми колкото помага, толкова и вреди.
Не работодателят е длъжен да се съобразява с вас, а вие с него. Така че, освен файл, записан на най-новата версия, пратете и такъв, съхранен на по-стари, но все още масово използвани версии.
5. Неточен размер на файла
Оптималният размер на подобен род кореспонденции е до 250 КB. Направете всичко възможно да се поберете в тeзи параметри, не претоварвайте писмото с огромни снимки или някакво допълнителни тежки елементи на оформление. Повечето служебни пощи имат лимит и съответно забрани за получаване на големи писма. Ако пренебрегнете това правило, има реална опасност вашето резюме изобщо да не стигне до адресата.
6. Архивиране
Ако по някаква причина е важно да изпратите досие над 250 КВ, в никакъв случай не го архивирайте. Не се надявайте на излишни усилия от страна на работодателя, защото за него това е равносилно на губене на време. По-скоро вашият файл изобщо няма да бъде отворен и както в случая със запис на последна версия на компютърна програма, дори няма да ви уведомят, че вашият файл не е прочетен.
7. Използването на рядко срещан формат
Не изпращайте резюме в рядко използвани формати! Опитът показва, че най-удобни за работодателите са rtf- и doc-файловете. С тях, шансовете да бъде отворен и прочетен вашият файл, значително се увеличават.
8. Снимката – на отделен файл
Повечето кандидати за работа правят точно това – изпращат текста в един файл, а снимката си във втори. Имайте предвид, че подобна практика не е белег за отличното владеене на работата с компютър. Освен това, ще се наложи вашата работа да бъде свършена от HR-мениджъра, който ще трябвада добави снимката ви в текстовия файл, за да се получи досието, което отговаря на изискванията. А от прочетеното дотук, надяваме се, вече добре знаете, че излишната работа по повод вашата кандидатура намалява шансовете ви да излезете с едни гърди пред конкуренцията.
9. Придружаващо писмо в прикачен файл
В повечето практчни съвети по темата „Как правилно да изпратим молба за работа” ще прочетете, че CV-то трябва да се изпрати заедно с придружаващо писмо. Не тълкувайте буквално този съвет, става въпрос за анонса, който описва съдържанието на файла. Това означава, че няма нужда да го изпращате като отделен, прикачен файл, а съвсем накратко да уведомите в основното поле на електронно писмо получателя каква е целта на кореспонденцията и какво съдържа прикрепения файл.
10. Уникален шрифт
Често, в желанието си да се отличат, кандидатите изпращат писма, написани на рядко срещани шрифтове. Това обаче може да ви изиграе лоша шега по простата причина, че служебният компютър на мениджъра може да не разполага с този вид шрифт и той просто няма да има възможност да се запознае с вашето писмо.
Затова винаги избирайте стандартните и лесни за четене Times New Roman или Arial.
Сюзан Адамс, бизнес коуч
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.