10 тактики, които помагат да се гради доверие на работното място
Ново проучване на Interaction Associates сочи, че близо 60% от работниците смятат, че на работното им място има недостиг на доверие. Освен това, доверието към работодателите е спаднало значително през изминалата година.
Много работодатели осъзнават, че доверието е важен фактор по пътя към успеха. Ето и 10 метода, които ще ви помогнат да увеличите доверието на работното място:
Позволете на служителите си да участват във вземането на решения по въпроси, които ги касаят пряко
Никой служител не иска да е в неведение за вземането на важни решения. Ако някой отдел е пряко засегнат от дадено решение, позволете на служителите от този отдел да се включат в процеса. Проведете събрание, на което те да изразят тревогите и идеите си пред ръководителите.
Наблюдавайте работните взаимоотношения внимателно
Когато ваш служител напусне, причината често се крие в мениджъра. Проучване на CareerBuilder от януари 2014 сочи, че има вероятност 37% от запитаните да напуснат работа, защото са недоволни от представянето на ръководителите си. Според Interaction Associates, 25% по-малко работници имат доверие на шефовете си тази година, отколкото през 2013. За да върнете доверието на работното място, трябва да превърнете взаимоотношенията във фирмата в приоритет. Насърчавайте ръководителите да допринасят за прозрачно общуване и да помагат на служителите, когато е необходимо.
Имайте доверие на служителите си, независимо от мястото им във фирмената йерархия
Доверието на работното място трябва да е двустранен процес. Ако една фирма иска служителите й да вярват на ръководителите, обратното също трябва да е факт. За да изградите доверие, позволете на работниците да вземат решения и да оценяват представянето на по-висшестоящите. Ако служителите имат възможност да дават идеи и да допринасят повече за процеса на работа, те ще са по-склонни да се доверяват на шефовете.
Осигурявайте конструктивна обратна връзка
Служителите се представят по-добре, когато ръководителите им правят градивни забележки. Вместо да наказвате работниците си за провалите им, говорете позитивно и им дайте нужните насоки, за да подобрят качеството на работата си. Ако някой ваш подчинен пропусне срок, недейте веднага да му търсите наказание. Вместо това, попитайте дали има нещо, с което бихте могли да му помогнете, за да избегне тази грешка по-нататък, и го научете как да разпределя по-добре времето си.
Бъдете постоянни.
Никога не си избирайте фаворити и не създавайте неясни очаквания. Това ще доведе до объркване и отвращение сред персонала. Никой ръководител не може да очаква, че новонает служител ще е също толкова добър, колкото другите, които от години работят за компанията. Осигурете на новите кадри нужното обучение, за да постигнат успех.
Възнаграждавайте успехите
Постиженията на отделни работници или на цели екипи никога не трябва да остават незабелязани. В противен случай, те ще се чувстват неоценени и недоверието им към работодателя ще се задълбочи. Ако ваш подчинен ви спечели нов клиент, предложете му бонус или публично признайте успеха и усърдния му труд.
Осигурете на работниците си необходимите условия на работа
Служителите искат успешно да изпълняват задълженията си. Но ако техният ръководител не успее да им осигури нужните условия, те ще започнат да губят вяра в способността на компанията да им помага да постигат поставените цели.
Например, ако служител ви каже, че компютърът му е твърде бавен и той не може да върши работата си нормално, не игнорирайте оплакването. Вземете мерки и намерете начин да го снабдите с техника, която ще му позволи да изпълнява задачите си бързо и ефективно.
Създайте списък с фирмени ценности и следете за спазването им
Всяка сериозна организация има нужда от ценности, към които всеки мениджър и работник да се придържа, и които да утвърдят фирмените стандарти и да държат ръководството отговорно.
Ако вашата фирма още няма конкретно посочени ценности, иновативен начин да ги определите е, като разберете какво е важно за служителите ви. Шефовете на Zappos разпратиха и-мейли на всичките си работници, за да разберат личните ценности на всеки поотделно. По този начин ще можете да въведете ценности, към които всеки служител да се придържа.
В идеалния случай, компанията ви вече си има такъв списък и се придържа към него при наемането на нови кадри. Все пак, ако някой потенциален работник не пасва на фирмените ценности, и компанията, и останалите ви служители ще страдат.
Насърчавайте прозрачността
Ръководителите трябва да общуват ясно и открито, когато вземат важни решения, и да си признават допуснатите грешки. Поддържайте прозрачността, като насърчавате и мениджърите, и работниците винаги да казват истината. Правете информацията за взетите решения лесно достъпна.
Създайте усещане за общност
Опитът ми показва, че компаниите, които насърчават приятелската атмосфера на работното място, постигат повече от други, които държат на състезателния дух. Вместо да се съсредоточавате върху фирмената йерархия, окуражавайте мениджърите да работят съвместно с по-низшестоящите служители. Така ще създадете силни връзки помежду им.
Хедър Хъмън, експерт по професионално ориентиране и президент и основател на Come Recommended, за Entrepreneur.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.