12 характеристики на елитните служители
Как да разпознаем елитните 25 процента, в които попадат най-умните, най-добрите и най-успешните служители? Експертът Лу Адлър, генерален директор на The Adler Group – компания, която обучава специалисти по набиране на човешки ресурси, разкри тайните на занаята си в статия за LinkedIn. Ето 12-те отличителни черти на елита.
1. Началниците им поверяват трудни задачи по-често, отколкото на останалите.
Най-добрите специалисти, сред които инженери, счетоводители и търговски представители, както и всички останали, обикновено получават задачи, клиенти и проекти, които по принцип се дават на по-висши служители. Ако това им се случва често, особено през първата година след назначението, значи сте открили стабилно доказателство, че този човек е Елитен Служител.
2. Доброволно търсят нови проекти.
Човек трябва да е много самоуверен, за да поеме доброволно задача, в която има малко или никакъв опит. Ако многократно се е справял успешно с такова предизвикателство, значи заслужава двойна порция червени точки.
3. Назначавани са във важни мултифункционални екипи.
Мениджърите разпределят най-добрите си служители в ключови екипни проекти. Проверете дали това се е случвало редовно на кандидата, както и дали с времето въпросните екипи са ставали все по-големи, важни и влиятелни. Това е отлично доказателство за значителни способности за работа в екип.
4. Получават възможности да покажат уменията си пред по-висши мениджъри.
Мениджърите показват служителите си пред по-големите шефове тогава, когато искат едновременно да демонстрират колко добър избор са направили и да дадат на служителя шанс да изпъкне.
5. Повишават ги по-бързо.
Проверете дали кандидатът ви е бил повишаван заради изключително добро представяне. Допълнителен бонус е, когато на предишните служби редовно са му поверявали все повече и повече отговорности.
6. Сменят работата си, за да напреднат в кариерата в дългосрочен план.
Попитайте кандидата как е попаднал на всяка от предишните си работи, защо е сменял позициите си и дали е постигнал целите си. Промяната и приемането на нова работа е едно от най-важните решения в живота. Наемайте хора, които са вземали добри решения.
7. Поставяли са си и са постигали големи цели.
Вместо да питате какви са бъдещите цели на кандидата, поинтересувайте се за една голяма цел, която вече е била постигната. После запитайте по какъв начин планира да постигне следващата.
8. Били са наети отново от предишен работодател.
Добрите мениджъри често пренаемат бивши добри служители от други компании.
9. Наемали са отново свои някогашни подчинени.
Попитайте по-опитните мениджъри дали някога са наемали отново човек, с когото са работили и преди. Елитните специалисти следват други елитни специалисти.
10. Те са тези, при които отиват останалите от отдела.
Разберете дали кандидатът е бил влиятелна фигура в екипа си. Дали колегите му са го приемали като човек, към когото могат да се обърнат в случай на нужда.
11. Получавали са официално признание извън отдела си.
Най-добрите служители имат репутация на такива и извън прекия си екип и позиция. Вижте дали не са получили награда от компанията, стипендия, покана да говорят на конференция или специално обучение.
12. Били са ментори или са имали ментор.
Просто попитайте дали е било така и търсете постоянство в примерите. После открийте защо е станало така и какви са били резултатите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.