7 неща, които служителите мислят за вас (но няма да ви кажат)

7 неща, които служителите мислят за вас (но няма да ви кажат)

Замисляли ли сте се, че вашите подчинени говорят за вас така, както вие някога сте говорили за шефа си? Сигурно. Вероятно се стараете да сте открити към тях, да изслушвате всекиго и да работите заедно за отстраняването на проблемите. Защо тогава текучеството е толкова голямо? Защото, колкото и да сте открити, най-вероятно служителите не ви казват всичко, което мислят. Ето седем от основните теми, върху които те най-вероятно разсъждават, без да споделят с вас. Предлагаме ви и няколко съвета как да се справите с всяка ситуация.

Не им плащате достатъчно. Сигурни ли сте, че това наистина не е така? Когато сте наемали всеки от служителите си, сте договаряли заплатата въз основа на техните умения, вашите нужди и изискванията на пазара. Тогава тя е била справедлива. А сега? Може би да, а може би не.

Какво да направите? Следете пазара. Ако служителите ви могат да печелят повече другаде, значи не им плащате достатъчно. Ако замяната на някой подчинен би ви струвала няколкостотин лева отгоре, значи не давате достатъчно на този човек.

Не изслушвате идеите им. Вие сте човекът, който дава идеи. Идеята да основете компанията. Идеята да наемете тези хора. Вашите идеи правят тяхната работа възможна. И всичко това е вярно. Но вие сте ги наели, защото се нуждаете от тях... и от идеите им. Изслушвате ли ги? Изслушването означава наистина да обмисляте чутото.

Какво да направите? Покажете, че ги слушате, като проучвате (или възлагате на тях да го направят) какъв би бил ефектът от предложената идея. Може би сред многото ще откриете и някои наистина добри.

Трябва да уволните някого. Служителите се вбесяват, когато шефовете не обръщат внимание на лошото или некомпетентно поведение на техни колеги. Този проблем води до невероятно напрежение в офиса, намалява продуктивността и натяга отношенията между хората.

Какво да направите? Уволнете лошите.

Трябва да се откажете от клиент. Всички клиенти са извоювани с тежък труд и е ясно, че е по-лесно да се поддържа вече създадена връзка, отколкото да се търси нов клиент. Много бизнеси обаче имат поне по един, който взема повече, отколкото дава, причинява повече проблеми, отколкото решава и затруднява работата с по-добрите клиенти.

Какво да направите? Попитайте служителите си с кои клиенти е невъзможно да се работи. Ако има консенсус, проучете дали наистина си струва да оставате с този клиент.

Месите се в работата им. Микромениджмънтът понякога може да бъде много непродуктивен. Знаете ли всичко за всеки аспект от работата в офиса? Това ви прави велик лидер, нали така? Нищо подобно. Оставете служителите да се занимават с преките си задачи. Вие трябва да се занимавате основно с работата в по-едър мащаб.

Какво да направите? Наемете правилните хора и ги оставете да си вършат работата. Може да ви се наложи волево да се сдържате да не им се месите в първите седмици, докато не свикнете.

Твърде отстранени сте. Възможно е и да сте точната противоположност на досадния микромениджър. Ако не знаете какво става около вас, не умеете да давате адекватни насоки и предложения и нямате визия, защото ви липсва знание за парченцата от пъзела, значи сте твърде отстранени от своя бизнес.

Какво да направите? Седмични срещи лице в лице с преките ви подчинени. Не е нужно да задълбавате в дребните детайли на работата – трябва обаче да знаете какво точно се върши и какви са проблемите.

Роднините ви досаждат. Съпругата или съпругът ви се отбива, уж да ви поздрави, и остава три часа, през които критикува всички и внася хаос в офиса. Или порасналото ви дете, което току-що сте назначили на висок пост, въпреки че няма нужната квалификация. Всичко това трупа сериозно напрежение срещу вас у подчинените ви.

Какво да направите? Оценявайте роднините си по същите критерии, по които и останалите служители. Ако са само посетители, запитайте се дали бихте позволили на някой служител да се държи по този начин. Ако отговорът е не, време е вашият близък да узнае, че мястото му не е в офиса.

Фирмата ви ще се превърне в място, където хората искат да работят, ако разговаряте с тях, обективни сте за собственото си поведение и знаете какво се случва в офиса.

Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ