Внимание, тормоз в офиса!

Внимание, тормоз в офиса!

Бизнес лидерите понякога са принудени да се справят със същия проблем, пред който са изправени и учителите: някой от екипа тормози друг. Въпреки съвременната среда на интелигентна атмосфера, високи очаквания за социално поведение и дружелюбност в работата и задължителна усмивка и спокойствие, независимо колко е напрегната работата, някои хора в офиса упражняват пасивна агресия върху други.

Обикновено се касае за проблем в характера, лични комплекси, семейни проблеми, нарцисизъм. Каквато и да е причината обаче често мениджърът трябва да облекчи обстановката. Уволнението на агресора, невинаги е вариант, защото често хората с лош характер, неспособни да общуват без да натоварват, имат уникални умения.

Тормозът в офиса се изразява в унижаване, заплашително поведение, вербални злоупотреби, всяване на чувство за страх и изнудване, изброяват авторите в сп. Entrepreneur. За да бъде определен като такъв трябва да се случва постоянно повече от месец. Когато се случи, моралът в офиса се влошава. Появява се депресия и нежелание да се ходи на работа, които намаляват продуктивността и качеството на създадения продукт.

„Средата е много свързана с това защо някой тормози друг”, коментира Катрин Матис, президент на организация, която промотира позитивните работни места в САЩ. „Упражняващите тормоз не живеят във вакуум”, казва тя. Обикновено този проблем се появява в много тежко бюрократичните структури, тези, в които се развихря жестока вътрешна конкуренция или други, в които има много рязка вътрешна промяна.

Как да постъпи мениджърът или тим лидерът, за да предотврати тази недопустима ситуация? Експертите дават следните съвети:

1. Подчертавайте поведението, което искате да виждате. Отбелязвайте положителните примери, които държите да наблюдавате като взаимоотношения. Фокусирайте се върху това, което искате от служителите си, не върху това, което не искате. Ако някой прекрачва границите, прекарайте известно време с него и го обучете какво е подходящото поведение.

2. Възпитайте умения за разрешаване на конфликти. Ако виждате, че един служител се мъчи да разреши конфликт ефективно, окажете подкрепа. Когато проблемът отмине и затихне го дискутирайте с хората, намесени в него, за да стане ясно кое е било правилното по пътя към решението.

3. Определете ясно ролите и отговорностите. Постоянните промени могат да дестабилизират служителите. Навлизащите в работната среда най-често са силно засегнати от прекалените изменения на работния процес и отговорностите. „Промяната кара хората да се чувстват некомфортно”, казва Матис и отбелязва, че всъщност промяната е един от рисковите фактори за възникването на тормоз. За да намалите стреса, много точно информирайте служителите какви ще бъдат промените, които въвеждате и как всеки от тях ще бъде лично засегнат.

4. Бъдете винаги насреща за обратна връзка. Жертвите на тормоза често не казват за него, защото се притесняват как компанията ще реагира. Затова шефът първи трябва да отвори вратата си за тях.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ