Добрият бизнес ще се превърне в норма

Добрият бизнес ще се превърне в норма

Добрият бизнес ще се превърне в норма

Все повече и повече компании изграждат дългосрочни ангажименти за корпоративна социална отговорност (CSR). През 2012 г. увеличението в активността и мобилността на потребителите ще нараства, благодарение на социалните медии, а изчерпването на ресурсите в световен мащаб ще принуди всяко предприятие, малко и голямо да се фокусира върху CSR. Четири конкретни области се открояват сред многото.

Ангажираност на служителите: Ще има продължаващ растеж в програмите за служители. Ако икономиката продължава да изпитва затруднения, ще виждаме все повече корпорации, които подкрепят неправителствени организации и организации с идеална цел чрез програми и доброволци, а не само на хартия. Едно скорошно проучване на устойчивостта установи, че 80% от големите корпорации планират да инвестират значително в ангажираност на служителите през 2012 г. Според “Галъп”, 86% от ангажираните служители казват, че много често се чувстват щастливи по време на работа, в сравнение с 11% от неангажираните. Освен това, компаниите с най-високи нива на ангажираност на служителите средно са подобрили с 19,2% оперативните си приходи, докато компаниите с по-ниски нива на ангажираност са ги намалили с 32,7%. Силно ангажираните организации имат потенциал да намалят текучеството на персонала с 87% и да подобрят производителността с 20%.

Маркетинг: Защо програмите от този ресор ще продължат да съществуват в корпорациите тази година? Ако всичко е направено по-автентично, маркетинговите програми може да подобрят репутацията на фирмата в очите на заинтересованите страни, което води до обществено благо, вирусно споделяне на информация, както и възможно увеличение на приходите. Според PRWeek / Barkely през 2010 г., две трети от марките са се ангажирали с маркетинг с кауза. Същото изследване установява, че 97% от маркетинговите мениджъри смятат, че това ще остане силна бизнес стратегия.

Скептични потребители: На фона на продължаващото разрастване на социалните мрежи, потребителите ще изискват все повече и по-голяма прозрачност от корпорациите и организациите с идеална цел. Освен това, умните потребители вече имат онлайн инструменти (BrandKarma, GoodGuide), които да им помогнат да взаимодействат директно с организациите, проследявайки корпоративните им практики и споделяйки техните искания в реално време с маркетинга на компанията. Тези компании и организации с идеална цел, които инвестират в ангажирането на такива потребители ще извлекат ползи.

Преди двадесет години, CSR беше ограничена до корпоративната филантропия и за някои фирми до спазването на законодателството в областта на околната среда.Това, което виждаме днес е далеч по-сложна картина с много повече заинтересовани страни. Аз прогнозирам, че в рамките на следващите няколко години CSR ще бъде изискване за всички организации и ще се отрази положително върху долната линия на бизнеса. Добрият бизнес ще се превърне в норма.

Сюзън Макпърсън за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ