Добрият мениджър управлява бизнес. Отличният управлява емоции.
Знаете ли, че мениджърите трябва да бъдат уважавани повече, заради техните човешки качества, отколкото заради техническите и бизнес познания? Поне така твърди електронното издание Washington Business Journal, а ние не смятаме да му противоречим.
Какво всъщност означава това на практика? Не става въпрос, че бизнес лидерите вече не се нуждаят от технически умения, особено в области, които го изискват. А за това, че всички професии изискват качествена комуникация.
Помислете как минава денят ви. Според анкета на Washington Business Journal, проведена сред хора на ръководни постове, 40% от времето им в офиса отива в занимания, касаещи проблемите на други хора и междуличностните отношения на колегите, неспособни да ги разрешат сами. Останалите 60% от времето си мениджърите прекарват в разговори с хора, които имат различни претенции
Огледайте колегите си и сами ще разберете защо това се случва. Ние сме сложни личности и за съжаление, някои от нашите черти могат да направят работното място по-непривлекателно за някои. Почти във всички офиси характерите могат да се подредят в няколко универсални категории - първо амбициозният тип, кариеристът, после идва ред на принцесата, която винаги успява да се измъкне от задачите, колегата, които не желае да общува с никого и т.н.
Мениджърът е този, който трябва да изгради от различните характери силен екип, да управлява хората с различно его и няма пари на света, които могат да направят това вместо него.
Уверихте ли се сега, че има голяма доза истина в твърдението на експертите от Washington Business Journal? Можем да се научим да станем по-добри в управлението на чуждите емоции и да не им позволяваме те да пречат на бизнеса ни. Рационалността е ключът към успешния работен ден. Единственият въпрос който засега е без ясен отогворо е кой ще се нагърби да управлява емоциите на мениджърите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.