Думите, които един шеф не бива да изрича

Думите, които един шеф не бива да изрича

Смятате, че сте добър ръководител? А обръщате ли внимание как влияят думите ви на вашите подчинени? Ако в речника ви присъстват изрази от списъка по-долу, по-добре си прехапете езика – някои забележки до такава степен подкопават мотивацията и работоспособността на служителите, че по-добре е да ги забравите завинаги, уверява Джефри Джеймс в статия за Inc.com. И ги изброява:

1. „Винаги сме го правили така!”

Това не е причина да продължавате по същия начин, а повод началникът да избягва преосмислянето на проблем или ситуация.

2. „Оправяйте се сами!”

Служителите не се обръщат за помощ към шефа, ако задачата е по силите им.

3. „Нямам време за това!”

Нямате време да обяснявате?! Да, понякога, някои молби от страна на служителите може и да са дразнещи, но основната роля на ръководителя е да осигурява условията, в които неговите подчинени да си вършат работата.

4. „Мислите, че сте по-натоварени от мен?!”

 Всяко съревнование кой е по-натоварен е напразна загуба на време.

5. „Това ли е най-доброто, на което сте способни?”

Е, какво пък, може наистина това да е максимума, който може да покаже даден служител. А и да не е така, мислите, че ще си признае, че не е работил пълноценно?

6. „Просто го свършете както съм казал”

Такъв подход може и да сработи при деца, но подчинените трябва да чуят „Защо”.

7. „Извинявай, че се налага да ти прекъсна отпуска, но...”

Ако нещата не вървят както трябва по време на отпуска на даден служител, то началникът трябва да си даде сметка, че не се е справил добре с планирането.

8. „Вашият предшественик се справяше много по-добре”

Това е крайно безполезна забележка. Само потиска човека към когото е адресирана. По-добре му обяснете кои са начините да се справя по-добре.

9. „Имате късмет, че имате работа”

След такива думи добрите служители спешно започват да си търсят нова работа, а лошите умират от страх да не бъдат уволнени.

10. „Това е тъпа идея!”

Подобни „включвания” особено по време на мозъчни атаки, ви гарантират, че повечето ви служители никога повече няма да посмеят открито да споделят мнения.

11. „Работите отвратително!”

Когато служителят греши, неговият ръководител е длъжен да му подаде спасителен пояс, а не да му крещи, че ей сега ще го удави.

12. „Много сте готин/а днес”

Просто не повдигайте тази тема. Никога.

13. „Какво става с Вас?!”

Посочването на грешка засяга. Но, освен че оскърбяват, подобни думи пораждат у подчинените чувство, че грешката е пряко свързана с лични характеристики.

14. „Защо сте толкова мързеливи?!”

За да е градивна, критиката трябва да засяга нужна промяна в поведението, а не черта от характера или личността на служителя.

15. „Знаех си, че ще се провалите!”

Ако ръководителят е предвиждал провал, защо тогава е възложил задачата на служителя? За да го унижи?

16.  „Аз ви предупредих!”

Дори ако (особено ако) сте предупредили свой подчинен за грешки в подхода, длъжни сте да бъдете над злорадството.

Какво още бихте добавили в списъка?

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ