Какво младите искат, но не получават от работата си?

Какво младите искат, но не получават от работата си?

Множество материали относно продуктивността на хората от поколението Y бяха изписани в последните години. Всички те ни казват, че младите искат вълнуващи задачи, възможността да променят света.  Това може и да е така, но какво е най-важното за новото работно място, според тях?

Според  проучване, проведено от Oxford Economics, организация свързана с университета Оксфорд, хората от поколението Y  искат същото като всички останали: по-малко шум на работното място, посочват от Inc.

В проучването, участниците били накарани да подредят по значимост най-важните неща, които трябва да са присъщи за желаното от тях работното място.

Изненадващо, повече от 2/3 от запитаните оценили „възможността да се съсредоточат над работата, без да бъдат обезпокоявани“ в Топ 3 на изискванията си. За сравнение, само 7 % оценили удобствата (безплатна храна, паркинг, място за забавление на деца) като фактор от високо значение.

Представителите на генерацията Y са „по-склонни да определят шума като нещо, което ги разсейва и като цяло са по-раздразнителни от врявата на работното място.“, гласи един от изводите в проучването.

С други думи, модерните „отворени офиси“ и съпътстващите ги звуци и шумотевица, в повечето случаи,  правят служителите по-непродуктивни и нещастни.

Големите въпроси са:

След като служителите ги мразят, защо компаниите продължават да изграждат отворени офис пространства?

Защо компаниите не ги променят, след като е ясно, че те са отговорни за по-ниската продуктивност на служителите?

Отговорът е прост. Сляпа вяра във високата стойност на „сътрудничеството“.

Когато първите християнски мисионери пристигат на Хавайските острови, те вярват, че трябва да носят облеклото, което са носели в Европа - дълги панталони и вълнени дрехи.

Може да си представите психическото и физическото натоварване, на което били подложени първите заселници. Освен главоломния спад на производителността, много хора се разболели, а някои дори починали от топлинен удар. 

Въпреки, че това ни изглежда налудничаво и абсурдно от днешна гледна точка, тяхната религия повелявала, че това е правилния начин, независимо от всички факти, които сочили обратното.

Вярването, че натъпкването на хората в шумна стая, е най-добрият начин те да бъдат накарани да работят заедно е съвременният аналог на тази ситуация.

Множество изследвания са доказали, че отворените офиси са пагубни за производителността, което от своя страна струва много по-скъпо на компаниите, в сравнение с парите, които те спестяват от изграждането на отделни офиси.

Що се отнася до "сътрудничеството", отворените офиси карат хората да се създават психологически бариери срещу своите колеги.

„Трудно е да се работи с някои, който прави всичко по силите си, за да ви избягва“, посочва Едуард Коне, един от водещите изследователи.

„Ако е вярно, че добрите огради правят добри съседи, защо шефовете са влюбени в отворените офиси?!“, добавя Адриана Грегъри, другият водещ учен.

Шефовете са в основата на проблема, тъй като те имат отделен кабинет, дори когато се говори за отворен офис. Те не виждат проблем с шума, тъй като за тях непрекъснатата врява показва заинтересованост и сътрудничество.

Според проучването, хората от поколението Y са по-склонни да предприемат стъпки за промяна. Те слушат музика или излизат навън. Те споделят, че  блокирайки всичко, което ги разсейва, подобряват настроението си и повишават своята производителност.

Има, обаче един значително по-лесен начин за справяне с проблема, който отнема само минута и не струва почти нищо.

Шефовете може да позволят да се използват слушалки или тапи за уши и хората, носещи ги да бъдат приемани като „заети“ и никой да не ги разсейва.

При този модел на работа, ако искате да комуникирате със служителя, който е със слушалки, просто му изпращате имейл. Така човек си създава един вид „виртуален личен кабинет“.

Правилото да „не разсейвате“ човека със слушалки е от изключително значение, за да може този модел да просъществува. Без него хората просто ще се опитат да привлекат вниманието неговото внимание като започнат да крещят с още по-висок тон за да може служителя да ги чуе. Това от своя страна няма да реши проблема с шума, а ще го направи още по-лош.

Тази простичка промяна в политиката на работното място може да бъде най-евтиното и най-бързото решение на проблема. Тя ще повиши продуктивността и задоволеността на всички служители, най-вече на тези от поколението Y.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ