Ричард Брансън за изграждането на марката

Ричард Брансън за изграждането на марката

Един от легендарните предприемачи, Ричард Брансън, отговаря на читателски въпроси, свързани с изграждането на марката, в американското електронно издание Entreprteneur.

Въпрос: Аз съм последовател на иновациите на Virgin, също и търговец. Как да подобря продажбите? Продавам застраховки живот и бих искал да изградя компания от самото начало?

Майна Гакханджа, Кения

Отговор: Ключът към продажбите е в това да се уверите, че бизнесът или продуктът се отличават от другите на пазара. Винаги сме се опитвали да правим продуктите на Virgin иновативни, да ги правим стойностни и да създаваме добро отношение към тях. Когато разполагате с тези основни неща по правилния начин, вече трябва да дадете възможност на хората да разберат за вашия бизнес. Твърде много велики компании остават „добре опазени тайни" за твърде дълго време и никога не получават вниманието, от което се нуждаят, за да просперират.

Уверете се, че вашата реклама, връзките с обществеността и цялостния ви маркетинг са директни и правдоподобни. Те също имат нужда от характер.

От ранните дни на Virgin винаги сме опитвали да изненадваме, да забавляваме и понякога, да шокираме хората с рекламата си. Една от причините беше, че имахме по-малки бюджети за маркетинг от повечето от конкурентите ни. Освен това ние винаги бяхме новодошли, т.е. "победения състезател". В музикалния бизнес този подход бе по-лесен отколкото в някои други сфери, тъй като имахме отличаваща се марка и бяхме готови да поемаме рискове в ходове, които другите не биха предприели.

За нашия бизнес с въздушния превоз – абсолютно нова област за Virgin, в която хората искаха да знаят, че ще пристигнат живи и здрави – подходът беше по-голям риск. Въпреки това трябваше да открием най-доброто брандиране за нашия фронт. Затова използвахме мен, за да направим заглавията и историите. Освен това се постарахме рекламите ни да са смешни и да грабват вниманието. Проработи веднага и създадохме герой на авиолиниите, който беше дързък и „непочтителен“. Впоследствие използвахме този подход в много от бизнесите ни.

Разбира се, дързостта и забавният елемент не са подходящи за много индустрии. Заложихме на съвсем друг подход в ранните реклами на финансовите ни услуги. Тези съобщения бяха подходящи за запомняне заради директността си. Те наистина "удряха" силно. За да спечелим доверието на хората, акцентирахме върху откритостта и прозрачността в общуването.

В: Откривам транспортна компания, за да посрещна търсенето на малките бизнеси, които имат нужда да продават продукцията си по бърз и ефективен начин в Южна Бразилия. В страна с висока степен на предприемачество, както и бюрокрация, смятате ли че правителството и основните финансови институции трябва да окуражават развитието на малкия бизнес, който обикновено е фамилен?

Винициус Фразон, Бразилия

О: Искате да помогнете на малкия бизнес „да продава продукцията си по бърз и ефективен начин“. Как планирате да го направите? Какви транспортни средства ще използвате – захранвани от гориво автомобили, хибридни коли или камиони? Планирате ли да превозвате на къси разстояния малки товари на по-ниска цена от тази на конкурентите ви? Трябва да определите с какво ще бъдете уникални и различни. Харесва ми вашия фокус върху малките фирми и стремежът да бъдете ефективни и бързи – това ще ви помогне в борбата с големите играчи във вашето поле.

Що се отнася до това дали правителствата трябва да помагат на малкия и семеен бизнес - категорично да! Голям защитник съм на това властите да правят всичко по силите си да помогат на бизнеса да се изправи, като се грижат стартовата лента, която прекрачват фирмите, да не е възпираща. Банките трябва да са окуражавани да осигуряват честно кредитиране и данъците трябва да са съобразени с практиката на тези, които опитват да изградят бизнес. Когато стартирах преди 40 години, имаше по-малко трудности, които могат да възпрат предприемача.

Малкият и среден бизнес и фамилните фирми са животворните сили на икономиката. Те създават работни места, конкуренция и иновации. Всяка развита страна трябва да има много такива бизнеси.

В: Кои са най-важните неща за тези, които са решили да навлязат в пазара, където плуват много "акули" и пазят територията си?

Герда Стокмейн, Латвия

О: Новият бизнес трябва да е добре премислен и да има ясна услуга, продукт или план. Наистина, трябва да сте подготвени да се покажете като различни от съществуващите „акули“.

Във Virgin търсим пазари, където клиентите не са обслужвани добре от основния играч. Това е подходяща формула, която позволява на начинаещия играч да оцелее и да се развие дори и в най-ожесточената обстановка на пазара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ