Как да бъдем постоянно в устата на хората?

Как да бъдем постоянно в устата на хората?

8 ч. сутринта, вторник е. Аз съм в кварталното кафе с лаптопа в ръце, яростно отговаряйки на стотиците мейли, които съм получил докато бях на 12-дневна ваканция в Испания. Подобно на много професионалисти и аз имам сложни отношения с почивката - да успееш да съвместиш идеята за почивка с идеята да останеш далеч от работата си. (Дори и с абсурдни цени за роуминг е трудно да се устои на примамливата покана на електронната поща.)

Пътуването беше невероятно - най-доброто от Барселона, Мадрид и Марбела, но се върнах с чувство на вина и леко паникьосан. Какво съм пропуснал? Какво се е случило в мое отсъствие? И тогава забелязах Мими, тя се приближи до масата ми. "Как я караш?" каза тя. "Ти си навсякъде." В този момент осъзнах, че не е нужно да си физически на едно място, за да си в крак с обсстоятелствата. Явно и на почивка бях накарал хората да не усещат липсата ми. А това не е толкова трудно с помощта на новите технологии.

Да бъдеш насвсякъде е основна цел на маркетинга. Искате да бъдете на върха на езика на вашите клиенти, така че да споменават вашето име, не това на конкурентите ви. Искате да бъдете постоянно на тяхно разположение. Но как да го направите без да се налага да спите в офиса?

Разграфете вашето присъствие в социалните мрежи. Блогосферата никога не спи, но вас ще помислят за заспали, ако не сте актуализирали блога си в рамките на три месеца. Да не говорим за Facebook и Twitter акаунта ви, които се нуждаят от постоянно обновяване. Изграждането на силна лична или корпоративна марка, трябва да бъде последователно. Това не означава, че не трябва да не излизате от тези сайтове, създайте си график за ползването им.

Реагирайте бързо, когато се налага. Ако сте извън офиса оставете хора, които да могат да се справят, ако изникне проблем и да ви информират веднага. Вече дори има виртуални помощници, които отговарят докато вас ви няма.

Осигурете посланици на марката. Най-добрият начин да изглежда така, че сте навсякъде е да накарате хората да говорят за вас. Те трябва да ви цитират, да използват вашите съвети и да казват от къде са ги научили. Най-лесният начин за това е участието в различни форуми. Създайте обилно и богато съдържание в блога ви и използвайте различни методи да се появявате навсякъде.

Какви са вашите стратегии да накарате хората да говорят за вас?

Дори Кларк за Harvard Business Review

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ