Какво можем да дадем от бизнеса?
"Животът е игра на вземане и даване", пее Марвин Гей.
Това е едно от тези неща, на които сме учени още в началото на детството си и към което сме насърчавани да се придържаме през целия ни живот. То е и фундаментален принцип, който аз напълно подкрепям. Много фирми са фантастични в това да дават, макар че трябва да кажа, че начинът, по който бизнесът често е представян от мнозинството в медиите, е така че само той взима.
Когато дойдат Коледа и Нова година се съсредоточаваме върху даването. Това не означава само дарения към благотворителни организации. Аз аплодирам всеки бизнес, който дава много други неща. Понякога да даваш е много по-лесно и просто отколкото предполагате и не винаги е въпрос на парично изражение.
Ето няколко неща, които може бизнесът да даде, без това да му струва нещо:
Дайте помощ и съвет
Помогнете на своите клиенти и мрежата си от контакти, за да си вършат те работата по-добре, да подобряват тяхната конкурентоспособност, да направят живота си по-лесен. Предложете им начини за решаване на проблемите и предизвикателствата, пред които се изправят, давайте им идеи за по-добра употреба на вашите продукти и услуги.
Дайте отношение
Бизнесът е до взаимоотношения. Ясно е, че тези, които са добри в изграждането на добър бизнес, не са онези, които просто обикалят, за да раздават визитни картички на всеки, с който се срещат. Те се свързват с хората, помагат на тяхната мрежа от контакти и активно изграждат взаимоотношения.
Дайте похвала
Нека хората знаят кога са направили нещо добре. Всеки се чувства хубаво и мотивиран, когато знае, че е свършил страхотна работа. Най-добрите фирми демонстрират постиженията на служителите си и ги поощряват.
Дайте подкрепа
Когато клиентите ви са в трудно положение или просто се нуждаят от приятел, няма по-добър начин да им помогнете от това да застанете до тях и да изразите своята подкрепа.
Даването винаги е в основата на една конкурентна стратегия. То е и в основата на бизнеса като цяло и е неговото движещо колело. В днешно време често забравяме, че това да даваш не опира само до пари, то опира и до чисто човешките отношения, които градят устойчивия бизнес.
Анди Хенселмън за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.