Клиент за 1 млн. долара

Ще ви върна в далечната 1998 г. с една интересна история. Малко по-късно ще разберете защо помня не само годината, но и точната дата.
Тя се случи с мен и със Стив Айсман, един от най-добрите ми търговци. От тогава Стив я разказва при всяка първа среща с нов клиент. (Нашата компания НетДжетс продава частична собственост върху самолети).
И така, по това време живеех в южната част на Ню Джърси. Стив, ми се обади и ми се оплака, че среща трудности с потенциален клиент, който има къща в моя квартал, но когото аз не познавах.
Причината за проблемите на моя търговец бе, че потенциалният клиент му казал:
„От компанията Х (наш конкурент) ме увериха, че ще бъда изключително важен за тях. А вие няма да ми обърнете достатъчно внимание, защото сте големи и аз за вас нямам особено значение”.
Казах на Стив: „Дай ми телефона му.”
Това се случи в събота около обяд. Обадих се на потенциалния клиент и доста добре си спомням как мина нашият разговор:
„Здравей Рей. Аз съм Рич Сантули. Знам, че сте говорили със Стив.Чух че се опасяваш, че не ни е много грижа за клиентите”.
А той отговори: „Да Рич. Вие сте голяма компания и при това много успешна. А аз съм обикновен предприемач.”
Отговорих: „Рей, ще ти дам един милион долара, ако познаеш какво ще правя през следващия един час.”
Той възкликна: „Сериозно ли говориш?”
Отвърнах: „Да, наистина, ако познаеш ще получиш един милион долара.”
Направи три опита, но не позна.
Тогава му казах: „Рей, докато говорим, вече стана дванадесет часа и десет минути. В 13.00 се женя, а церемонията ще е в дома ми. Седя на двора, а бъдещата ми съпруга изнервено се опитва да ме накара да прекратя разговора. Но аз ти се обаждам, за да те уверя, че ни е грижа за всеки клиент.”
И така той дойде при нас. Стана наш клиент. При това щастлив наш клиент.
Тази история съдържа онова, на което учим нашите търговци – да показват на клиента, че ни е грижа за него. Той е най-важната част от нашия бизнес.
Сега, разбирате ли по какъв начин искам да работи моят търговски екип. Наистина това е начинът.
Всеки клиент е важен. Няма значение дали е голям или малък. Ние трябва да го накараме да се почувства специален.
А клиентите се чувстват специални, когато се отнасяш специално с тях. Ето това е поуката от историята, която ви разказах и от целия ми вече не малък опит с клиентите.
Ричард Сантули, основател и изпълнителен директор на НетДжетс
Из книгата „14 урока за продажбите” на „Мениджър” и Harvard. Може да си я купите от нашия електронен магазин или да я поръчате на тел. 02/ 983 13 05.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Сирене, кашкавал и ориз поскъпват, свинското месо поевтинява
България |The New York Times: Аляска в идните години ще бъде на ръба на газова криза след изчерпване на запасите
Енергетика |Светът на парите: Данъчните тревоги тестват най-силния възход на акциите на европейските банки от 2009 г. насам
Финанси |Месечна прогноза: От 5 до 36 градуса през септември
България |Компанията OpenAI има план за изграждане на голям център за данни в Индия
Компании |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 1 до 7 септември
Хороскоп |Financial Times: Предполагаема руска намеса прекъснала GPS-а в самолета на Фон дер Лайен при кацането в Пловдив
България |Кристин Лагард предупреждава за риск за световната икономика заради намесата на Тръмп във Федералния резерв
Икономика |Атанас Запрянов: ВМЗ-Сопот ще стане доставчик на 155-милиметрови снаряди за НАТО и ЕС
България |Фон дер Лайен: Европа има „ясни“ планове за изпращане на войски в Украйна след края на конфликта
Свят |Теменужка Петкова: 4-те години политическо безвремие дадоха отражение върху финансите на държавата
България |Си Цзинпин разкритикува на срещата на ШОС „манталитета от Студената война и конфронтацията между блокове“
Свят |Дигиталното евро може "да изяде обяда" на индустрията за разплащания
Финанси |

Коментари
Няма въведени кометари.