Може ли мениджърът да приготви гурме
Защо цели пет години след като са повишени в мениджъри, хората все още се борят да бъдат ефективни на позицията си? Отговорът, според мен, се крие във факта, че те никога не са били научени как да овладеят основните си задължения – което в очите на eкипа превръща мениджърите в експерти. По-големият процент от новите мениджъри получават много малко обучение в тази област. Разбира се, те знаят как да създадат работни графици, тънкостите на дисциплинарните процедури на компанията, както и безброй други технически аспекти от работата си, но липсващата връзка за оптимален успех е култивирането на страст в членовете на екипа.
Ако някога сте били част от зле управляван екип, най-вероятно не сте чувствали, че давате всичко от себе си. Това е защото много екипи са посредствени. Причината почти винаги е, че мениджърът не оценява различията на хората в екипа и не може да изваде най-доброто в тях. Но е трудно за мениджърите да мотивират своите екипи до най-високите нива на изпълнение, ако те не са били учени как да го направят.
Представете си, готвач, който е повишен в "гурме специалист" след няколко години работа в заведение за бързо хранене. При наемането си той получава обучение само около това как да създаде график на работа и как да поръчва продуктите. С какво този човек ще ви е от полза дори и да прави най-добрите хамбургери в света, ако той не е обучен как се приготвя гурме ястия?
Гурме готвачите се обучават за нюансите и възможностите на различните подправки, вкусове на основните съставки и кои процеси ще дадат най-добър вкус и външен вид на ястието. В резултат, те се научават да създават невероятно вкусни ястия. Качествените готвачи придобиват знания чрез целенасочено изследване, съчетано с желанието да се създават кулинарни специалитети, които са привлекателни както за окото, така и небцето.
Процесът не е много по-различен за мениджърите. Хората могат да имат дългогодишен опит в предишната си работа, но като мениджър се изисква обучение изцяло нов набор от умения.
Може би най-лесният начин да станете експерт в очите на хората, които управлявате е да разбирате различните начини, по които те мислят, различните начини, по които те предпочитат да действат, както и различната им мотивация. Когато се научите да изтъквате най-добрите страни на хората си и да ги използвате оптимално, тогава ще може да се разпишете и като един ефективен мениджър.
Дан Бобински за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.