Най-доброто време да публикувате в социалните мрежи

Най-доброто време да публикувате в социалните мрежи

Администраторите на фен страниците на марките в социалните мрежи и рекламодателите отдавна обръщат специално внимание на въпроса кое е най-подходящото време за публикуване на съобщения, така че възможно най-голяма аудитория да ги забележи.  Сп. Entrepreneur се опитва да посочи най-точният отговор, цитирайки актуално изследване. 

За много от марките е объркващо управлението на присъствието им в сайтовете за комуникация, защото се отделя внимание на това да се мисли кои снимки да се споделят, какви новини да се съобщават. Тоест, смята се че видът на публикацията е водещ. Той, разбира се, е от значение, но много често това, колко пъти е прочетена или споделена една информация зависи най-вече от времето, в което се публикува.

Оказва се, че най-доброто време за споделяне в социалните мрежи зависи от това коя от тях използвате. Актуално проучване по темата на фирма Bitly, измерила стотици линкове и преносът на данни сред група от американски потребители, предлага полезна статистика. Проучването потвърждава, че денят и часът, в който нещо е публикувано, определят колко „вирусно“ може да бъде то. (И, съответно, колко рекламно.)

Всяка социална мрежа има своя култура. Потребителите в отделните сайтове имат различни модели за поведение. Тук следват изводите за това кога е "най-печелившото" време да се публикува във Facebook, Twitter и в микроблог платформата и социална мрежа Tumblr.

Facebook. За най-добро време за публикуване в него се сочи часовият пояс между 13 и 16 часа. Сряда, в 15 часа, е пиковият момент за публикуване. Трафикът от Facebook намалява след 16 часа. Публикациите през уикенда често получават значително по-малко внимание от тези през работните дни.

Twitter. Най-добрият шанс да получите възможно повече кликвания в него е като изпратите кратко съобщение следобед, в делничен ден. Най-вече, между 13 и 15 часа от понеделник до четвъртък. Bitly отбелязва марките да не разчитат на много внимание, ако публикуват след 20 часа или след 15 часа в петък. Както при Facebook, информацията през уикендите е по-малко ефективна в сравнеие с тази през седмицата.

Tumblr. Тази социална мрежа, например, има драстично различен модел за употреба в сравнение с другите две, за които стана дума по-горе, твърдят авторите на проучването. Трафикът в нея отчита пик между 19 часа и 22 часа вечер в понеделник и вторник, както и в същия часови пояс в неделя. Петък вечер – време, което в общ план се смята за сравнително неефективно за публикуване в социалните мрежи, в нея е силно активен период. Средно, съдържанието, публикувано след 19 часа, получава повече кликвания за 24 часа, сравнено с публикациите през седмицата.

Специалистите припомнят, че всяка аудитория има свои особености и видът на съдържанието в някои случаи може да предизвика силен интерес, дори публукувано в неработен ден или при слънчево време, когато за първи път от седмици всички са навън. Важно е дали има актуален информационен повод, за който хората искат да прочетат, и дали предлагате промоция в този ден.

Освен това е от значение дали текстът или съобщението имат полемичен характер. Колкото по-коментирана е от потребителите и фенове на марката една публикация от нейно име, толкова по-напред в началната им страница във Facebook се появява тя. Дори да не е от последната минута. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ