Най-доброто време да публикувате в социалните мрежи

Най-доброто време да публикувате в социалните мрежи

Администраторите на фен страниците на марките в социалните мрежи и рекламодателите отдавна обръщат специално внимание на въпроса кое е най-подходящото време за публикуване на съобщения, така че възможно най-голяма аудитория да ги забележи.  Сп. Entrepreneur се опитва да посочи най-точният отговор, цитирайки актуално изследване. 

За много от марките е объркващо управлението на присъствието им в сайтовете за комуникация, защото се отделя внимание на това да се мисли кои снимки да се споделят, какви новини да се съобщават. Тоест, смята се че видът на публикацията е водещ. Той, разбира се, е от значение, но много често това, колко пъти е прочетена или споделена една информация зависи най-вече от времето, в което се публикува.

Оказва се, че най-доброто време за споделяне в социалните мрежи зависи от това коя от тях използвате. Актуално проучване по темата на фирма Bitly, измерила стотици линкове и преносът на данни сред група от американски потребители, предлага полезна статистика. Проучването потвърждава, че денят и часът, в който нещо е публикувано, определят колко „вирусно“ може да бъде то. (И, съответно, колко рекламно.)

Всяка социална мрежа има своя култура. Потребителите в отделните сайтове имат различни модели за поведение. Тук следват изводите за това кога е "най-печелившото" време да се публикува във Facebook, Twitter и в микроблог платформата и социална мрежа Tumblr.

Facebook. За най-добро време за публикуване в него се сочи часовият пояс между 13 и 16 часа. Сряда, в 15 часа, е пиковият момент за публикуване. Трафикът от Facebook намалява след 16 часа. Публикациите през уикенда често получават значително по-малко внимание от тези през работните дни.

Twitter. Най-добрият шанс да получите възможно повече кликвания в него е като изпратите кратко съобщение следобед, в делничен ден. Най-вече, между 13 и 15 часа от понеделник до четвъртък. Bitly отбелязва марките да не разчитат на много внимание, ако публикуват след 20 часа или след 15 часа в петък. Както при Facebook, информацията през уикендите е по-малко ефективна в сравнеие с тази през седмицата.

Tumblr. Тази социална мрежа, например, има драстично различен модел за употреба в сравнение с другите две, за които стана дума по-горе, твърдят авторите на проучването. Трафикът в нея отчита пик между 19 часа и 22 часа вечер в понеделник и вторник, както и в същия часови пояс в неделя. Петък вечер – време, което в общ план се смята за сравнително неефективно за публикуване в социалните мрежи, в нея е силно активен период. Средно, съдържанието, публикувано след 19 часа, получава повече кликвания за 24 часа, сравнено с публикациите през седмицата.

Специалистите припомнят, че всяка аудитория има свои особености и видът на съдържанието в някои случаи може да предизвика силен интерес, дори публукувано в неработен ден или при слънчево време, когато за първи път от седмици всички са навън. Важно е дали има актуален информационен повод, за който хората искат да прочетат, и дали предлагате промоция в този ден.

Освен това е от значение дали текстът или съобщението имат полемичен характер. Колкото по-коментирана е от потребителите и фенове на марката една публикация от нейно име, толкова по-напред в началната им страница във Facebook се появява тя. Дори да не е от последната минута. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп заплашва с допълнителни 10% мита страните, които се присъединяват към „антиамериканската“ политика на БРИКС
Бизнесът на Шуменското плато иска компенсации заради издирването на черния леопард
Германският президент обеща подкрепа за запазване на свободата на Литва
Врeмето: Горещините продължават
На днешната дата 7 юли. Европейски ден на шоколада
Революцията в управлението: Защо добрите мениджъри нарушават всяко правило?
Броят на нелегалните мигранти, които пристигат на Крит от Либия, се увеличава
Петролът поевтиня, след като ОПЕК+ обяви по-голямо от очакваното увеличение на производството през август