Пет елемента на лидерството, които се учат

Пет елемента на лидерството, които се учат

Малцина са родените с лидерски заложби. Повечето добри бизнес ръководители са се учили да управляват. И да вдъхновяват.

Независимо дали разчитате на мъдростта на по-опитни от вас хора, или на личния си опит, умението ви да бъдете силен лидер се гради с постъпки. Не с абстрактни знания.

Тук следват пет важни елемента на лидерството. Овладяването им не изисква талант, възпитание или заложби. Всеки може да ги научи. С тях се печели уважение.

Ето кои са:

1. Спазвайте обещанията си. Никога не обещавайте нещо, което не сте сигурни, че можете да изпълните. Неоправданите очаквания най-бързо унищожават доверието. Дори да ви бъде трудно да изпълните обещаното, трябва да продължите да опитвате и да не забравяте казаното. Усилията ще изградят дисциплина. Ще направят личността ви по-завършена. Спазвайте обещанията си към децата и колегите.

2. Обличайте се като влиятелен човек. Не се обличайте с цел да впечатлявате, а за да показвате влияние. Това означава, че външният ви вид трябва да бъде в синхрон с личния ви и професионален бранд. Задайте си въпроса как лидер с вашите стремежи би трябвало да изглежда пред другите, според вас?

Не ограничавайте външния си вид само до това, което носите, вградете и елементи на фирмения код, приложете разбиранията си към работата на компанията. Калифорнийската фирма за товарни превози Butler Amusements е пример. Тя спечели като се рекламираше като доставчика с най-чисти камиони в американския запад.

3. Отнасяйте се към екипа си така, както очаквате той да се отнася към клиентите. Не бъдете противоречиви в действията си. Не бъдете лицемерни. Това, че сте лидер, не ви дава право да оправдавате свои инстинкти и неправилни реакции. Начинът, по който се отнасяте с другите в обкръжението ви, е барометър за всички служители, ръководени от вас. Те ще пренесат този модел към външната среда.

4. Покажете, че работите за растеж на човешкия потенциал. Има само два начина да изведете бизнеса си напред: като израствате вие самите и като развивате членовете на екипа си. Тогава ще се повишва и нивото на качество на услугите ви. Оттам, ще расте оперативната ефективност. А после и приходите.

5. Питайте, вместо да чакате обратна връзка. Някои лидери приемат неочакваната обратна връзка като критика. С този болезнен отговор изпускат възможност да се учат.

Не очаквайте служителите да съберат смелост. Попитайте ги. Достатъчно смели и търпеливи ли сте, за да им зададете въпроса „Какво бих могъл да строя, за да бъда по-добър ръководител?“

От списание Entrepreneur

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ