Постави се на мястото на тези, които управляваш!

Постави се на мястото на тези, които управляваш!

Първият урок по лидерство научих още преди да започна работа в „СървисМастър”. По това време вече бях навъртял 10 години в правото, а освен това имах и стаж в администрацията на колежа „Уетън”. Бях готов да се върна към практиката си на адвокат, когато шефовете на „СървисМастър” ме повикаха на разговор. Кен Хасен беше председател на борда на директорите, а Кен Уеснър беше изпълнителен директор. И двамата - страхотни търговци!

По онова време „СървисМастър” беше малка публична компания. Те обрисуваха оптимистична картина за бъдещето и няколко пъти ми повториха, че някой ден може да управлявам тази компания. Знаех, че ако се съглася, ще трябва да се откажа от възможността да практикувам като адвокат. И исках да знам колко време ще ми отнеме докато стигна дотам, че да управлявам компанията, а също и каква е конкуренцията. Изобщо, исках да знам цялата картина. Започнах да притискам Кен Хансен да ми даде тези отговори и след около пет минути той ме погледна в очите и каза: „Интервюто приключи”.

На тръгване му заявих: „Предполагам, че възможността да работя при вас отпадна, така че смятам да се върна към адвокатската си практика." Два дни по-късно ми се обадиха и ме поканиха на работна закуска. Отидох. Тогава ми казаха: „Ако искаш да дойдеш при нас и да работиш за нашето развитие, ще ти предоставим страхотни възможности. Но ако дойдеш за титла и пост, забрави!”.

Приех работата и научих няколко важни урока:

- Никога не давай, титла или пост на някого, който не може да живее без тях!

- Винаги се поставяй на мястото на тези, които управляваш!

- Никога не карай някой да прави нещо, което ти самият не искаш да правиш!

Първите 8 години прекарах във въпросната компания като редови служител. Натрупах много опит, който винаги ми напомня за значението на труда на обикновените хора. Обикновено, с нарастването на отговорностите на мениджърите се увеличава и пропастта между тях и хората. Гледам да не забравям това като мениджър.

В „СървисМастър” държим на това лидерите да са готови да работят за хората. Имаме и специална инициатива - „Ние обслужваме”. В нея, всеки шеф в компанията поне веднъж в годината напуска скъпото си бюро и върши работата на обикновения служител. Това важи за всички висши мениджъри. Без изключения!

Уилям Полард, почетен председател на "СървисМастър", занимаваща се с поддръжка на недвижими имоти

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ