Провалът - страхът на новото време
Провалът е един от най-големите страхове в днешния свят, пише Harvard Business Review. Той е сравним с манията по абсента преди години (алкохолна напитка, популярна през 19 век и консумирана от художници като Ван Гог и Дега), който беше забранен в много страни заради халюциногенни свойства, които притежава.
Неизпълнението или провалът е нещо, което може да е лошо за вас, но в същото време може или да ви вдъхнови за нови начини на мислене. Фирми и организации от всички браншове се опитват да насърчават хората да поемат повече рискове, дори и ако има опасност от провал, тъй като водеща ценност е търсенето на все повече и повече иновации. Разбира се, този подход е едно от онези неща, които е по-лесно да се изрекат, отколкото да се направят.
Добрата новина е, че има широко признание, че неуспехът е неразделна част от иновациите и поемането на рискове. Компаниите вече се опитват да коригират своята култура и нагласи по отношение на експериментите.
Въпреки че промяната на отношението към неуспеха е ценна, трябва да внимавате да не се съсредоточите погрешно в провала и да го превърнете във ваша цел. Неуспехът е просто вторичен продукт от желаното изпълнение. Дори и най-ревностният новатор не си поставя за цел да се провали. Единственият начин той да е полезен е да се поучим от него. Ако не успеете многократно да увеличите знанията си при всяка задънена улица и да накарате тези знания да работят за вас, то ще се превърнете в заложници на неуспеха.
Какви знания можем да извлече за следващия етап от работата? На какво може да ни научи този неуспех? Тази идея все още ли е ценна за нас дори и да не е проработила от първия път? Фирмите, които не могат да си отговорят на тези въпроси, обикновено са изложени на риск от фалит в бъдеще.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.