Само добрите идеи няма да ви направят богати

Само добрите идеи няма да ви направят богати

Може би това е лудостта на Facebook или пък изкривеният поглед на Холивуд към предприемаческата дейност или образът, създаден от масмедиите.

Младите предприемачи са прегърнали заблудата, че великите идеи са в основата на предприемаческия успех и светкавичното замогване. Хората казват: "Само ако бях се сетил за това, щях да съм богат!" Онези от нас, които са изградили бизнес знаят, че успехът рядко е следствие на пробив на идея. Ясно е, че добрата идея е важна, но просто не е източник на безкрайно богатство.

Истинският предприемачески успех най-често идва от усилената работа, поемане на риск, както и разработването на даден продукт или решение, което създава реална стойност за клиентите. Google е била малко по-добра търсачка, както и платформа за "безплатни" продукти, която с течение на времето се превърна в огромен генератор на печалба. „Макдоналдс” процъфтява като верига за вкусни, евтини хамбургери. Starbucks предлагат по-добро качество на кафе в приятна обстановка. Dell произвежда компютри по-добри, по-евтини и по-бързи от конкурентите. Тези примери показват, че само добрата идея не е достатъчна, нужен е труд и допълнителна стойност за клиентите.

По време на работата ни с изпълнителни директори, инвеститори и предприемачи за изграждане на нови фирми открихме, че много от първоначалните идеи откровено не струват много, пишат Карл Стърк и Бил Стюарт за Business Insider. Най-нетърпеливите предприемачи надценяват първоначалната си идея и погрешно смятат, че едно уникално хрумване е ключът към създаването на стойност. Те дори пазят изключителна тайна около идеята с надеждата да станат първи - предимство, което само по себе си не е всичко.

Далеч по-важен е солидният като скала бизнес модел, който създава стойност за клиентите, особено по отношение на съществуващите решения. Когато бизнес моделът е битка, тествана чрез неуморна работа, той става непобедим. Много малко фирми в крайна сметка създават милиарди долари въз основа на първоначалната идея – но Facebook, Apple и Microsoft промениха своите бизнес модели, много пъти преди да станат толкова мащабни.

Когато предприемачите се обръщат към нас за помощ по тези въпроси, ето съветите, които даваме:

1. Не се страхувайте да споделяте вашата идея. Стойността не е в идеята, а в изпълнението. Опитните предприемачи, собственици на предприятия и инвеститори може да ви дадат ценни съвети. Всеки може да се сети за същото, вашата задача е да се справите по-добре.

2. Спрете усъвършенстването на идеята и я предложете на клиентите. Може да се развивате нещо и в един момент да се окаже, че вървите в грешната посока. Затова първо предложете идеята на тези, които ще я използват.

3. Не се фокусирайте върху неща, които не съществуват. Вместо това, вижте съществуващите решения и намерете начина за създаване на повече стойност за клиентите от това, което предлагат тези решения.

4. Отличете се от конкуренцията. Диференцираните продукти ще привлекат един сегмент от клиенти, които ценят различните неща.

Превърнете идеите си в позитивни действия и изградете реална стойност за клиентите. След това може би ще бъдете в състояние да превърнете следващата "голяма идея" в успешен бизнес.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ