Тест: Как оценявате кадрите?

Тест: Как оценявате кадрите?

Обективното оценяване на работата на служителите понякога е твърде сложна дейност. А адекватната оценка на качествата и недостатъците на всеки служител е от изключително значение за развитието на компанията.

Тестът, който ви предлагаме е с по-висока сложност. Той е предназначен за мениджъри и HR специалисти. Чрез него ще разберете доколко ефективна е системата за оценка на кадрите във вашата фирма.

 Каква е системата за оценка във вашата компания  Да    Не 
1

Била ли е преглеждана и коригирана системата през последните 2-3 години?

  
2

Ясни ли са целите, които трябва да постига, има ли приоритети?

  
3

Има ли връзка между целите и начина на оценяване на служителите?

  
4Има ли връзка между отворностите и поведението на оценяваните и длъжностната характеристика?  
5

Включени ли са различните източници на информация (клиенти, колеги, подчинени) в оценката на работата?

  
6

Запознати ли са всички оценяващи с дейността на оценявания служител?

  
7

Имат ли всички оценяващи възможност да наблюдават работата на служителя?

  
8

Обучени ли са всички оценяващи да използват правилно системата за оценка?

  
9

Оценяващите отговорни ли са за веронстта на своите оценки?

  
10

По-висшестоящ ръководител контролира ли качеството и верността на даваните оценки?

  
11

Има ли система, по която се проверява достоверността на дадените оценки?

  
12

Ясно ли е дали върху оценките могат да повлияят странични фактори?

  
13

Преценява ли се на 2-3 години доколоко приложима и приемлива е системите за оценка. Това се прави чрез интервюта с оценяващи, шефове, оценявани.

  

Комуникация и обратна връзка

  
14

Дава ли се обратна връзка за представянето на служителя на всеки 6 месеца?

  
15

Запознават ли се новите служители със системата за оценка? Научават ли всичмки работещи във фирмата за настъпилите промени в системата за оценка?

  
16

Минават ли през специална подготовка хората, които дават обратна връзка?

  
17

Има ли система, по която служителят се подготвя за обратната връзка?

  
18

Даващият обратна връзка има ли предварително подготвен списък с примери за поведението на служителя, по който ще разговорят?

  
19

Отразени ли са стратегията и целите на организацията в резултатите от оценката?

  
20

Имат ли възможност служителите да участват при формулиране на своите задачи за годината?

  
21

Служителите подготвят ли документ с резултатите, които очакват да постигнат през годината?

  
22

Имат ли възможност да участват в процеса на оценяване чрез самооценка на своята работа?

  
23

Получават ли препоръки за самооценката?

  
24

Резултатът от оценката влияе ли върху обучение и развитие на служителя, върху издигането му в кариерата и възнаграждението?

  
25

Мениджърите спазват ли графика за оценяване?

  
26

Има ли заначение за кариерата на оценяващия качеството на работата му като оценител?

  
27

Ясни ли са на всички служители специфичните термини, свързани с оценката на изпълнението?

  
28

Служителите имат ли възможност да споделят впечатления от обратната връзка?

  
29

Водят ли формалните оценки (360-градусовата обратна връзка) до нови възможности за развитие?

  
30

Изработеният план за развитие на служителя, свързан ли е със системата за оценяване. Има ли човек към когото той да се обърне за помощ при изпълнение на плана?

  
31

Проследява ли се оценяването и развитието на служителя през годините?

  

Ключ:

Всеки отговор ДА носи 1 точка. Събрания сбор дава отговор доколко ефективна е системата за оценка на човешките ресурси. Тя е по скалата от 0 до 100%.

Точки0-14 т 15-30 т 31 т
Ниво на ефективност0%25%50%75%100%
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ