Тест: Участват ли служителите при вземането на решения?

Тест: Участват ли служителите при вземането на решения?

Тест: Участват ли служителите при вземането на решения?

Добрият мениджър разчита много на колектива си, както при взимането на важни решения,  така и при изпълнението им.

За да разберете доколко ръководството използва потенциала на служителите във вашата фирма отговорете на теста по-долу, като изберете една от двете възможности посочени в таблицата:

  Съгласен 

  Несъгласен 

  1. Всеки мой колега най-общо знае какъв е неговият принос в цялата фирма.
  2. Лоялността към собствения екип (отдел) е по-голяма от лоялността към фирмата като цяло.
  3. За собствените си грешки колегите ми губят доста време да се обвиняват взаимно.
  4. Зная към кого да се обърна, когато имам нужда от помощ.
  5. Няма големи проблеми при съвместната работа между отделите.
  6. Всички оценяват значението на техните действия за успеха на цялата фирма.
  7. Клюките са най-сигурният начин да разберем какво предстои в управлението на фирмата.
  8. Не е необичайно да си в конфликт с колегите си и с разпорежданията на прекия си ръководител.
  9. Колегите ми предпочитат да работят самостоятелно.
  10. Която и да е работа зависи не толкова от длъжността и уменията, а от това каква кариера можеш да направиш в организацията.
  11. Всички във фирмата сме обединени само в условия на криза.
  12. Не съм наясно какво точно вършат колегите ми.
  13. Не мисля, че колегите ми реално осъзнават кои са интересите на фирмата.
  14. Често е трудно да се разбере към кого да се обърнеш за информация.
  15. Изглежда, че мениджърите повече са свързани с краткосрочните цели на своите отдели, отколкото със стратегическите цели на организацията.
  16. Комуникациите във фирмата са на добро ниво.
  17. Колегите ми се страхуват да казват какво мислят.
  18. Когато двама работят по една задача, твърде често не знаят какво прави другият.
  19. Повечето ми колеги се чувстват подходящи да работят в тази фирма.
  20. Когато се делегират отговорности, колегите ми се справят безупречно.
  21. Мениджърите много често променят позициите си, без да се консултират с екипа.
  22. Работата в екип е част от организационната култура на фирмата.
  23. Повечето от колегите ми са и приятели извън работа.

 

Ключ

 

  Съгласен 

  Несъгласен 

12 
2 1
31
41
52
61
71
82
91
101
111
122
131
141
152
161
171
182
191
201
211
222
231

 

Незачитане мнението на служителите при вземането  на управленски решения. Решенията се налагат от горе. Политика на принципа „разделяй и владей”.Ниско ниво на колегиалност. Липса на сътрудничество. Решенията се вземат от лидера. Ниска зависимост на фирмата от групата. Висока интеграция против лидера.

Предлагат се малко идеи. Доминират общите   задачи. Отделната личност    трудно се забелязва.  Индивидуалната удовлетвореност е променлива.

Комуникациите са нагоре и надолу. Заедно се търсят  предложения и решения на проблемите. Ориентация на фирмата към хората. Висока зависимост на индивида от групата.

Пълно интегриране  на служителите в управлението. Мениджмънтът  е ориентиран  към хората. Висока удовлетворе- ност както за екипа, така и за мениджмън та на фирмата.

  0 -10 т11-18 т19-30 т
  0%  50% 100%

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ