Това не е бъг, това е предимство!

Това не е бъг, това е предимство!

Наскоро обсъждахме с колега невероятно вкусната индийска храна в Мумбай. А той ми разказа за нова местна стратегия в туризма.

“Тези места брандират себе си като “екотуризъм и само заради това са в състояние да се "одерат" за нормална стая с климатик, телевизия и румсървиз с 300 долара. А кой ще ме спаси от комарите? Е, това е част от връщането към природата!” , коментира през смях колегата.

Хотелите, предлагащи екотуризъм, превръщат някои недостатъци като малките стаи, комарите в предимства, заради които ви вземат повече пари.

“Само в Индия!”, добави моя приятел с усмивка.

В действителност, превръщането на недостатъците в предимство е стара традиция в софтуерната индустрия. Максимата е: “Това не е бъг, това е предимство!” и датира поне от средата на 80-те години на миналия век. Метафорично погледнато, превръщането на бъговете в предимства е изключително важно умение за всеки, който иска да стане истински иноватор.

В основата на истинското новаторство е желанието за постигане на целта: жертване на средно доброто представяне в името на простотата, удобството и достъпността. Майсторлъкът е да намериш клиент, който има нужда от тази сделка, защото смята съществувашите в момента решения за прекалено скъпи или сложни.

С други думи, истинската иновация почти винаги е стратегически избор. Компаниите с възможност да прилагат тази стратегия, трябва внимателно да преценят дали клиентът ще бъде готов да отвърне на новото.

Помислете, например, какво би се случило ако “Проктър & Гембъл” се бяха опитали да продадат своята линия от продуктите с марката “Суифтър” за бързо почистване на хора, обсебени от темата за чистота. Тези клиенти биха погледнали продукта, създаден да почиства, без изобщо да им мине през ума, че могат да го ползват.

Вместо това, “Проктър & Гембъл” се насочиха към клиенти, които предпочитат простотата – често техният избор не е между почистването в дълбочина и бързото почистване, а е бързо почистване или изобщо някакво почистване. “Недостатъкът” на лекото почистване се превръща в предимство за онези, които търсят простотата.

Трансформирането на недостатъците често изисква да се погледне на пазарите по нов начин и да се открият клиенти, които до момента сякаш са били невидими. Ето някои прости въпроси, които можете да използвате, за да се справите с тази задача:

+ Кои са конкурентните алтернативи на вашата идея?

+ С какво тези алтернативи са по-добри?

+ С какво са по-лоши?

+ Има ли хора, които смятат настоящите алтернативи за невъзможни?

+ Има ли обстоятелства, при които използването на настоящите алтернативи може да бъде проблематично?

Следващият път, когато някой ви каже да коригирате потенциален недостатък в идеята си, просто обърнете проблема с главата надолу и потърсете клиенти, които биха приели недостатъка за предимство.

Скот Антъни, управляващ директор на “Иносайт венчър”

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ