Превърнете добрите служители във велики лидери
Развитието на подчинените е не само тяхна отговорност, но и на мениджъра – да не кажа предимно на мениджъра.
Добрият шеф се старае да подготви служителите си за лидерски постове. Това не само повдига продуктивността и интереса им към работата, но и прави живота им малко по-лек, а прехода към върха – по-плавен.
Предлагам ви 5 стратегии, които са жизненоважни за развитието на лидерските умения на всеки служител и които ще донесат ползи както за персонала, така и за ръководителите:
- Стимулирайте служителите си да създават контакти.
Това е не само забавно за тях, но и от решаващо значение за личностния им растеж и бизнес развитие. Започнете полека, окуражавайки ги по време на обедната почивка или в следработно време. Постепенно ги стимулирайте да се срещат с други професионалисти от бранша, извън вашата компания.
Създавайки контакти, вашите подчинени ще се научат да изграждат здрави взаимоотношения и да инициират разговори. Освен това, те ще натрупат увереността, присъща на истинските лидери. Излишно е да споменавам изобилието от бизнес възможности (препоръки и партньорства) и споделени идеи и знания. Освен това служителите ви ще имат шанса да изградят добра репутация.
Стимулирайте ги да посещават важни за бранша мероприятия. Така те ще добият ясна представа за начина, по който трябва да се държат, и ще знаят как да представят организацията ви пред света. Следете за служители, които поемат инициативата да посещават подобни събития – това е знак, че имате потенциални лидери в екипа си.
- Бъдете ментор или им намерете такъв.
Взаимоотношенията ментор-ученик са връзка, която се изгражда като мениджърът помага на подчинените да израстват и да развиват уменията си. Ако можете да поддържате тези взаимоотношения – чудесно. Няма по-добър пример, от който служителите да се учат на лидерски умения, от работодателя. Ако ли не, създайте менторска програма, в която те могат да развиват способностите си с помощта на по-зрели и опитни играчи в бранша.
Менторските програми спомагат за приобщаването на новонаети кадри, но и осигуряват на настоящите ви служители възможности да обменят ценен опит и да тренират уменията си. Опитайте се да въведете менторството в екипа и отделите на компанията си. Този лидерски инструмент може да засили успеха на организацията, както и да подобри представянето на персонала, развивайки уменията на служителите ви в роли, различни от техните.
Кръстосаните обучения са финансово достъпен начин да подобрите представянето и мотивацията. Най-важното е, че те подготвят персонала за разнообразните нужди на бизнеса.
- Осигурете им възможности за растеж.
За да се уверите, че не тъпчат на едно място (или по-лошо – напускат постовете си), трябва да им осигурявате възможности за развитие, за да могат и те някой ден да се борят за лидерските позиции в компанията. Хората са най-ценният актив на всяка организация, затова инвестирайте в тях.
Възможностите за развитие варират от поемане на разходите за външно обучение, тренировъчни курсове, лекции от водещи професионалисти в бранша. Съставете календар или списък с предстоящи служебни събития и събрания, които могат да посещават в свободното си време.
- Поддържайте обратна връзка.
Конструктивна критика е ценен инструмент за повишаване на продуктивността. Редовното общуване на работното място е жизненоважно за развиващите се работници.
Повишете качеството на общуване в службата, като редовно се срещате с подчинените си в неформална обстановка – например, на всеки 3 месеца. Така ще имате възможност да обсъждате тяхното представяне и индивидуални цели. Разговорите ще им помогнат да открият нови възможности за развитие, както и да начертаят плановете си за бъдещето според силните и слабите си страни. Освен това, подобни срещи са подходяща възможност да разберете какви са мненията и тревогите на хората, с които работите.
- Бъдете пример за подражание.
Последно, но със сигурност не на последно място – бъдете примерен водач. Демонстрирайте умения, които служителите ви трябва да придобият, за да станат велики лидери – професионализъм, прозрачност, увереност, отдаденост и уважение. Работниците често се обръщат към своите шефове в търсене на отговори, затова лидерите трябва непрекъснато да се стремят да бъдат пример за успех и позитивизъм в службата. Не ви струва нищо, а резултатите са безценни.
Андре Лавойе, предприемач, главен изпълнителен директор и съосновател на ClearCompany, за списание Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.