Три тенденции в подбора на кадри според LinkedIn

Технологиите промениха начина, по който работодателите гледат на потенциалните служители.
Business Insider се консултира с експерти на професионалната социална мрежа LinkedIn, за да открие водещите тенденции в подбора на човешки ресурси. Оказва се, че в миналото придобиването на таланти и задържането им не са били приоритет в дневния ред на управлението. Сега обаче ситуацията се изменя.
Мениджмънтът все повече осъзнава, че талантите са най-голямото конкурентно предимство за всяка компания. Това, което го отличава от останалите в играта дори повече от продуктите и услугите, които предлага.
Тук следват трите най-отличими тенденции в подбора на кадри понастоящем, според LinkedIn.
1. Търсят се „пасивните кандидати“. По всяко време на годината голям брой служители активно си търсят работа. Някои работодатели обаче смятат, че за да назначат най-добрия и най-блестящия кандидат, трябва да се насочат към тези, които не търсят активно нова работа. Именно те са наричани „пасивните кадри“. Професионалните контакти в интернет правят откриването им по-лесно. Работодатели ги намират като следят кой преглежда дейността им в социалните медии. Тези кадри често работят за конкуренцията и се осведомяват какво върши тя. Следени са също и чрез споделената от тях информация, а също и чрез обновяването на профилите им.
2. Инвестира се в корпоративен брандинг, за да се привличат таланти. По-лесно е да откриеш правилните хора, ако имаш уважаван бранд на работодател. Ако е престижно да се работи за теб.
Компании твърдят, че намаляват разходите си за назначаване с до 20%, защото разполагат с привлекателна марка. Така им е по-лесно да открият кандидати, желаещи да работят за тях. Освен това се смята, че разходите по процеса на назначаване при атрактивните фирми е до 50% по-малък, а текучеството – 28% по-ниско.
Умните фирми описват в полето „За нас“ на уеб сайтовете си и в социалните мрежи какво е да се работи за тях. Включват подробности за най-атрактивните придобивки, привилегии и условия за служителите им. Редовно обновяват страниците си с видеоклипове, снимки от офисите си и свидетелства на наети лица, които потвърждават, че са доволни. Така правят брандинг за привличане на таланти.
3. Издигат се вътрешни кандидати. Повече от всякога компаниите се обръщат към собствената си база кадри, защото добрите служители не само се концентрират в работата си. Те полагат усилия и да се издигат нагоре. Да развиват собствената си кариера. Ако фирмата не им помогне да се развият, рано или късно ще отидат другаде.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Денят в цифри
България |За какво се споразумяха Китай и САЩ в Женева?
Компании |Проучване: Най-популярният плод в света е застрашен от климатичните промени
Свят |Може ли чревната флора да ни превърне в престъпници?
Наука и Здраве |The Times: ЕС и Великобритания ще представят пакт за отбрана тази седмица
Свят |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 12-ти до 18-ти май
Хороскоп |На днешната дата, 12 май. Световен ден на медицинските сестри
На днешната дата |УЕФА предвижда промени в правилата за „милиметровите“ засади във футбола
Спорт |Зеленски покани Путин да се срещне лично с него в Турция
Свят |Как умните лидери запазват най-ценните си кадри
Лидерство |Туск обвини Русия за пожара на най-големия мол във Варшава
Свят |Четири стратегии за разказване на истории, с които ще изградите лоялни последователи
Маркетинг |Може ли чревната флора да ни превърне в престъпници?
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

United Group International ще пусне в експлоатация ново оптично трасе, свързващо Гърция и Югоизточна Европа

Първо публично представяне на безплатния софтуер в помощ на хора, лишени от зрителни способности

Коментари
Няма въведени кометари.