Трите качества на идеалния служител

Трите качества на идеалния служител

Една от най-важните характеристики на добрите компании е, че наемат най-добрите хора. Те не се страхуват да привличат таланти от други организации и дори от други отрасли. Как обаче да разпознаем таланта? Трябва да следим за три основни качества – нагласа, компетентност и отношение.

Отношението. Когато служителят изпитва страст към каузата на организацията и с вътрешна убеденост преследва общите цели, той се превръща в най-ценния й ресурс.

Компетентността. Тя е налице, когато служителят разполага с правилните умения и знания, за да върши работата си, или притежава способността да ги усвои.

Нагласата. Служителят с правилна нагласа разбира стойността на сътрудничеството и идва на работа всеки ден с желание да повиши представянето на компанията и да увеличи собствения си принос в нея.

Идеалният служител попада в центъра на тези три полета (виж графиката). Ето какви проблеми може да възникнат, ако липсва един от основните компоненти:

1. Добро отношение и висока компетентност, но неправилна нагласа. Този кандидат ще се фокусира върху собствените си цели и успехи и няма да е склонен да ви сътрудничи, за да подобри общия успех на компанията, освен ако това не му носи лична облага.

2. Висока компетентност и правилна нагласа, но лошо отношение. Този талант ще ви напусне, защото не чувства лоялност към организацията, нито връзка с целите, които тя се опитва да постигне.

3. Добро отношение и нагласа, но ниска компетентност. Ще усетите спад в продуктивността. Въпреки че този служител може да е чудесен човек и да влага много сили и страст в общата работа, той няма да добави стойност, защото не притежава и не може да научи необходимите умения.

4. Правилният коктейл от отношение, компетентност и нагласа. И накрая, когато намерите тази идеална формула, ще максимизирате печалбите си. Това се случва, защото всеки подобен служител, когото наемате, добавя стойност към организацията и я запазва стабилна.

Ще забележите, че не споменаваме опита, и за това има причина. Когато откриете голям талант, който харесва организацията ви и това, което правите, опитът губи своето значение. Способните хора умеят да разберат сами какво им се налага да научат, за да бъдат успешни. 25-годишният опит в същия отрасъл или в една и съща компания не винаги е нещо добро. Много по-трудно е да забравиш онова, на което са те учили и което си правил толкова години, отколкото да усвоиш нещо ново.

Дори да нямате наум конкретна позиция, когато срещнете човек, който притежава всичките три ключови качества – наемете го! Намерете му място. Може даже да измислите ново - специално за него. Струва си, защото този човек ще допринесе невероятно много към вашия успех.

Ако едно от качествата липсва обаче, служителите няма да се задържат задълго във фирмата ви. Ще наемате все погрешните хора по неправилни причини. Непременно включете издирването на формулата от трите качества в процеса си на наемане и ще привличате по-добри служители с много по-силни резултати.

Ако искате да разберете дали усилията ви по наемането дават добри резултати, запитайте се следното: „Ние ли сме компанията, за която хората се редят на опашка, или сме онази, от която бързат да избягат?”

Андрю Милър, експерт по финансов растеж и продуктивност, за сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ