Убийците на креативността

Убийците на креативността

Творчеството е под заплаха! Това е реална ситуация в много фирми днес, когато се налага производителността да е на първо място в приоритетите на бизнеса. Без творчество обаче, което да създава нови и ценни идеи не след дълго и производителността ще умре.

Ето кои са най-големите заплахи за креативността според Harvard Business Review. Вижте ги и се пазете от тях!

На първо място е едно масово явление, а именно отказът да бъдат чути и разбрани  хората, които мислят по различен начин. Виновник за това е и образователната система, която се фокусира върху трупането на знания и все по-малко обръща внимание на творчеството.

Има два вида умни хора. Първите притежават задълбочен експертен опит - в областта на компютърните науки, математиката и много други сфери, на пръв поглед без връзка помежду си. Вторите са изобретателите, които подхождат с творческа хитрост в хубавия смисъл на думата. Те поемат новата информация и я комбинират по начин, по който никой преди това не си е представял.

Втората заплаха е, че твърде малко организации днес дават възможност на хората си да правят това, което искат и обичат. А хората са най-креативни, когато са мотивирани от любовта към това, което правят. В това те откриват радост, удовлетворение и предизвикателство.

Финансовата криза, разбира се, е третото зло за креативността. В кризата много компании заприличаха много повече на поточна линия, отколкото на генератори на творчеството. Все по-малко са ресурсите, които помагат на хората да следват мечтите си.

Помислете върху всичко това и помнете, че дори и най-всеотдайните служители рано или късно биха се отказали от среда, която ги задушава.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ