Управлявайте като лидер, не като мениджър

Управлявайте като лидер, не като мениджър

Винаги има ситуации, в които се налага да прецените правилно уменията на хората. В повечето случаи, когато им помогнете, те се справят, пише Harvard Business Review.

Затова, трябва да започнете да мислите за себе си като за лидер, а не като за мениджър. Мениджърът работи с детайлите, а лидерът създава и засилва усещането у хората за принадлежност и отчетност. Възприемайки се като лидер, вие започвате да се чувствате по-удобно и по-спокойно, когато оставяте проблемите в ръцете на подчинените. Всеки път, когато не ръководите хората си правилно, вие им изпращате послание, че нямате нужда от тях.

За да избегнете разминаването в посланията, когато им възлагате задачи задавайте въпроси, а не давайте заповеди. Когато казвате: „Какво мислите, че трябва да направим, за да изпълним проекта?” вие учите хората да раждат идеи и да дават предложения. Колкото по-свободни се чувстват вашите служители, толкова по-добри решения ще намират.

Уверете се, че хората ви имат достъп до ресурсите. Да бъдете в ролята на връзка с ресурсите понякога просто може да означава да кажете: „Питайте служителите от търговския отдел”, когато някой ви помоли за помощ. Развитието на служителите е толкова важно, колкото и постигането на финансови резултати. Затова ръководете като давате пример. Доверете се и дайте свобода на служителите, като им делегирате задачи и отговорности. Така и те ще се научат да делегират на нивата под тях.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ