Силвиу Гугуи, управител на eMAG България: Търсенето никога не спира

Силвиу Гугуи, управител на eMAG България: Търсенето никога не спира

Силвиу Гугуи, управител на eMAG България: Търсенето никога не спира

Онлайн ритейлърът отбелязва 10-годишнината си на българския пазар със силна позиция в сектора и продължаващо разрастване на бизнеса

Г-н Гугуи, кои са най-важните моменти от присъствието на компанията в страната?

България е втората страна, в която eMAG разшири дейността си и през тези 10 години, и вярваме, че сме двигател за развитието на електронната търговия. Всеки ден eMAG показва как онлайн търговията може да е един от стълбовете на икономиката, като подкрепя местните предприемачи и предоставя възможност на клиентите да спестят време и пари. Вече над 5000 търговци са част от нашия Marketplace в България и този модерен начин за правене на бизнес, с реализирани 1,4 милиона поръчки и средно увеличение на ръста на приходите им с 20% за последната година, като 29% от тях имат повече от удвоени приходи на платформата.

Показателни са и мащабът, и популярността на кампания като Black Friday, която преди десет години първи въведохме в страната, а днес разпознаваемостта ù достига почти цялото градско население в България (96,1%)*. В изданието на кампанията за 2022 г. само за един ден платформата имаше над 2,6 милиона посещения и бяха регистрирани поръчки на обща стойност 58,5 млн. лева.

Развитието на нашата шоурум мрежа също е важен процес – в момента имаме три шоурума в България – два в София и един в Пловдив, които в комбинация с онлайн платформата помагат да предложим още повече предимства за клиентите.

Не на последно място, в България започнахме с екип от няколко души, а сега той вече наброява над 300 служители, обединени от споделени ценности и цели.

Според вас електронната търговия има ли поле за продължаващ ръст в бъдеще?

Със сигурност – потенциалът е огромен и тепърва ще се разгръща според нас. eMAG Black Friday, който традиционно очертава водещите тенденции в сектора, регистрира например над 11% нови клиенти, направили поръчки на платформата – ясен показател за нас за продължаващо повишаване на доверието в електронната търговия. Към момента имаме над 700 хиляди активни потребители на мобилното ни приложение – хора, които буквално носят в себе си огромен виртуален мол, където се предлагат повече от 2 250 000 продукта от различни категории, от eMAG и от Marketplace търговци на цени, определени от тях.

Потребителите оценяват предимствата на платформата – тази година бяхме отличени с медал за първокласно качество QUDAL – QUality meDAL, който се присъжда от международната сертификационна асоциация ICERTIAS на компании, предоставящи услуги с високо качество. Най-голям брой от анкетираните са посочили eMAG като „интернет магазин, който според Вашия личен опит и мнение предлага абсолютно най-високо качество на българския пазар“. Това признание е знак, че работим и се развиваме в правилната посока.

Как вашата компания успява да е в крак с актуалните тенденции?

С инвестиции на всички нива – оферти, услуги, технологии, разнообразни методи за плащане и доставка, – и като се стремим винаги да сме в авангарда на иновациите. И още, да предлагаме днес решения, които потребителите биха потърсили утре, и по този начин да обезпечим първокласно изживяване за тях и продължаващо развитие за бизнеса ни. Разбира се, най-добрият екип е задължителна съставка.

Пример е усъвършенстваният с иновации логистичен център на дружеството майка eMAG до Букурещ – в Джойта, Румъния, в който има най-съвременни технологии, позволяващи да бъдем още по-ефективни и продуктивни. „Складът на бъдещето“ е оборудван със смарт рафтове и модерни роботи след инвестиция на дружеството майка в технологични иновации, която ще достигне 43 милиона евро, и от него вече се доставят пратките ни за България.

Каква е ролята на вашия сектор в контекста на новите предизвикателства – инфлационни процеси, геополитическа несигурност?

Дигиталното е в нашето ДНК като компания и пандемията ускори дигитализацията и усвояването на нови потребителски навици, един от които е онлайн пазаруването. В общата несигурност хората трябваше да могат да разчитат на нас – довериха ни се за своите покупки и ние отговорихме по единствения начин, който знаем: с грижливо планиране и постоянно развитие на разнообразието и качеството на услугите.

Сега, на фона на новите предизвикателства, онлайн търговията отново се явява стабилна опора. В eMAG потребителите могат да открият продуктите, от които се нуждаят, на добри оферти за всеки вкус и бюджет, в най-разнообразни категории и с осигурена складова наличност. Гъвкавите методи за плащане също са сериозно предимство – eCREDIT опциите за покупки на изплащане без лихва например помагат да се закупи необходимото, без месечният бюджет на клиентите да бъде нарушен.

Как виждате следващите 10 години на компанията в България?

С продължаващо развитие, разширяване на клиентската ни база, на пазарния дял и на общността от съмишленици – търговци и бизнес партньори, с които заедно можем да продължим да стимулираме промяна към по-добро.

В eMAG обобщаваме всичко това с мотото „Търсенето никога не спира“. Основният стремеж към развитие – личностно и бизнес – е любопитството, така че eMAG, като платформа за удобно пазаруване, приканва хората да подхранват своето любопитство, да имат смелостта да изследват, да се стремят всеки ден да подобряват живота си, да търсят за малките неща, които им носят радост и ги тласкат една крачка напред. Това е пътят към успеха – за предприемачеството, за образованието, за иновациите, за природата.

*Проучване на Kantar Румъния, поръчано от eMAG и проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022 г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години.

Нина Панова. Текстът е публикуван в осмото годишно издание на Мениджър "Първите в бизнеса"

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ