Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Кое гради репутацията на компанията
Какво прави една компанията авторитетна и защо това е важно? На първо място, защото репутацията е сигурен залог за многократно умножаване на печалбите. Когато влагат парите си в една компания, инвеститорите всъщност ги влагат не просто в даден бизнес, а в престиж, обясняват анализаторите на едно от най-авторитетните финансови списания в САЩ Barron’s. Всяга година списанието изготвя рейтинг на 100-те най-уважавани компании в света по независими и обективни критерии. Открояващите се показатели, които всъщност дават и дефиницията на понятието „уважавана компания” са:
- силен мениджмънт
- добро управление
- ценни стоки и услуги
- добра възвращаемост
- етични бизнес практики
- иновационна политика
Начело на списъка, изготвен от Barron's, тази година е „Apple”. Цената на акциите на компанията, ръководена от Стив Джобс е над нивото отпреди кризата (за официално начало на кризата е взет фалитът на Lehman Brothers). „Ако един инвеститор в Apple бе заминал на самотен остров в началото на 2008 г. и се бе върнал по Коледа 2009 г., той едва ли би разбрал, че нещо лошо се е случило, съдейки само по акциите на Apple”, обясняват от списанието в резюме успеха на лидера. Веднага след него са Johnson & Johnson, които продължават да бъдат уважавани от инвеститорите заради стабилните печалби и раздаваните дивиденти. Procter& Gamble пък респектира с това, че веднага освобождава мениджърите, които не показват достатъчно добри резултати.
Toyota също все още се радва на добро класиране, най-вероятно защото подреждането е правено преди шокиращите разкрития за дефектни автомобили на компанията.
И ако добрата репутация носи дивиденти, то лошата, съответно, товари с негативи. На последна позиция в класацията е „Citigroup”, чиито акции са паднали под цената си преди фалита на Lehman и не е ясно дали ще успеят да се възстановят скоро. В такова положение е и руската Газпром, която е на 99-о място в класацията.
„Уважението е водеща бизнес-ценност, защото се изгражда трудно и се разрушава лесно”, посочват още от Barron’s. В подкрепа на тази максима те дават пример с General Electric – компанията, която някога бе символ на корпоративна Америка. През 2005 г. тя оглавяваше класацията на списанието, след което авторитетът й започна бързо да се срива. Миналата година стигна до номер 43, а тази година е още по-надолу - на 74-о място. Затова пък нагоре са се изкачили Google и Qualcomm.
Ето кои са първите 20 компании с най-добра репутация в света от тазгодишната класация Топ 100 на списание Barron’s
1. Apple
2. Johnson& Johnson
3. Procter & Gamble
4. IBM
5. Berkshire Hathaway
6. Toyota Motor
7. McDonald's
8. Google
9. Cisco Systems
10. Amazon.com
11. Honda Motor
12. Wal-Mart Stores
13. Coca-Cola
14. Intel
15. 3M
16. Nestle
17. PepsiCo
18. Exxon Mobil
19. United Parcel Service
20. Walt Disney
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.