Кое гради репутацията на компанията

 Кое гради репутацията на компанията

Какво прави една компанията авторитетна и защо това е важно? На първо място, защото репутацията е сигурен залог за многократно умножаване на печалбите. Когато влагат парите си в една компания, инвеститорите всъщност ги влагат не просто в даден бизнес, а в престиж, обясняват анализаторите на едно от най-авторитетните финансови списания в САЩ Barron’s. Всяга година списанието изготвя рейтинг на 100-те най-уважавани компании в света по независими и обективни критерии. Открояващите се показатели, които всъщност дават и дефиницията на понятието „уважавана компания” са:

- силен мениджмънт

- добро управление

- ценни стоки и услуги

- добра възвращаемост

- етични бизнес практики

- иновационна политика

Начело на списъка, изготвен от Barron's, тази година е „Apple”. Цената на акциите на компанията, ръководена от Стив Джобс е над нивото отпреди кризата (за официално начало на кризата е взет фалитът на Lehman Brothers). „Ако един инвеститор в Apple бе заминал на самотен остров в началото на 2008 г. и се бе върнал по Коледа 2009 г., той едва ли би разбрал, че нещо лошо се е случило, съдейки само по акциите на Apple”, обясняват от списанието в резюме успеха на лидера. Веднага след него са Johnson & Johnson, които продължават да бъдат уважавани от инвеститорите заради стабилните печалби и раздаваните дивиденти. Procter& Gamble пък респектира с това, че веднага освобождава мениджърите, които не показват достатъчно добри резултати.

Toyota също все още се радва на добро класиране, най-вероятно защото подреждането е правено преди шокиращите разкрития за дефектни автомобили на компанията.

И ако добрата репутация носи дивиденти, то лошата, съответно, товари с негативи. На последна позиция в класацията е „Citigroup”, чиито акции са паднали под цената си преди фалита на Lehman и не е ясно дали ще успеят да се възстановят скоро. В такова положение е и руската Газпром, която е на 99-о място в класацията.

„Уважението е водеща бизнес-ценност, защото се изгражда трудно и се разрушава лесно”, посочват още от Barron’s. В подкрепа на тази максима те дават пример с General Electric – компанията, която някога бе символ на корпоративна Америка. През 2005 г. тя оглавяваше класацията на списанието, след което авторитетът й започна бързо да се срива. Миналата година стигна до номер 43, а тази година е още по-надолу - на 74-о място. Затова пък нагоре са се изкачили Google и Qualcomm.

Ето кои са първите 20 компании с най-добра репутация в света от тазгодишната класация Топ 100 на списание Barron’s

1. Apple

2. Johnson& Johnson

3. Procter & Gamble

4. IBM

5. Berkshire Hathaway

6. Toyota Motor

7. McDonald's

8. Google

9. Cisco Systems

10. Amazon.com

11. Honda Motor

12. Wal-Mart Stores

13. Coca-Cola

14. Intel

15. 3M

16. Nestle

17. PepsiCo

18. Exxon Mobil

19. United Parcel Service

20. Walt Disney

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ