Британският антимонополен регулатор прекрати разследването срещу Amazon и Meta

Британският антимонополен регулатор прекрати разследването срещу Amazon и Meta

Органът за защита на конкуренцията и пазара на Великобритания обяви, че е прекратил разследванията срещу Amazon и Meta. И двете американски компании бяха започнати от регулатора за злоупотреба с положението им на пазара на онлайн търговия на дребно.

Регулаторът започна разследване на Meta през юни 2021 г. като проучваше доклади, че компанията на Марк Зукърбърг печели нечестно предимство пред конкуренти, които публикуват онлайн реклами за своите продукти в платформите Meta.

По-специално, компанията беше заподозряна в събиране на информация за взаимодействията на потребителите с реклами на продавачи на трети страни в сайтовете на Meta, за да предложи след това свои собствени продукти на същите тези потребители. Регулаторът получи от компанията отричане, че използва такива данни за подобряване на собствените си услуги. В допълнение, потребителите на Meta в Обединеното кралство вече ще могат да деактивират прехвърлянето на данни за взаимодействия с реклами на продавачи на трети страни към американската корпорация.

Разследването срещу Amazon започна през юли 2022 г. Регулаторът проверяваше дали Amazon наистина дава предимства на своя пазар на собствените си търговци, тоест на собствения си бизнес за търговия на дребно, както и, че тези търговци използват услугите му за съхранение и доставка на стоки, с предимство пред другите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?