Производителят на луксозни стоки Burberry изпадна от индекса на 100-те най-скъпи британски компании

Производителят на луксозни стоки Burberry изпадна от индекса на 100-те най-скъпи британски компании

Британският производител на облекло и луксозни стоки Burberry загуби мястото си в индекса FTSE 100 на 100-те най-големи по стойност компании във Великобритания. Това съобщи индексният оператор FTSE Russell след тримесечна оценка на състоянието на компаниите, включени в него. Сега Burberry ще бъде включена в по-малко престижния и по-широк индекс FTSE 250.

Burberry е в FTSE 100 от 2009 г. Причината за изключването на компанията от индекса беше силен спад в капитализацията, причинен от дългосрочен спад в продажбите. От началото на годината акциите на Burberry паднаха с почти 55%, капитализацията на компанията вече се оценява на 3,6 милиарда долара. През юли Burberry отчете 20% спад в тримесечните продажби и оставката на изпълнителния директор Джонатан Акройд. Новият изпълнителен директор Джошуа Шулман вече обеща да представи нова стратегия за развитие на Burberry през ноември.

Проблемите на Burberry продължават от години и наскоро бяха усложнени от борбите на по-широкия луксозен сектор на фона на инфлацията и макроикономическата несигурност. Такива марки са особено засегнати от икономическото забавяне в Китай. Други компании в пространството, като Kering и Hugo Boss, наскоро съобщиха за спад в продажбите и влошени прогнози.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

El Pais: ЕС нарича срещата Тръмп - Путин в Будапеща „политически кошмар“
Тръмп: Стига кръвопролития! Войските на Москва и Киев да спрат там където са в момента
Президентът на Унгария пристига на официално посещение у нас
Важни решения по пътя към успеха
На днешната дата, 19 октомври. Ден на българския лекар
Нобелов лауреат по физика, с важен принос в науката на XX в., почина на 103 години
The Wall Street Journal: САЩ обмислят премахване на тарифите за стоки, които не се произвеждат в страната
Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията