Марина Хадрович, управляващ директор на „Монделийз Интернешънъл“ за България и пазарите от Източна Адриатика

Марина Хадрович, управляващ директор на „Монделийз Интернешънъл“ за България и пазарите от Източна Адриатика

Марина Хадрович се дипломира  в Университета ZSEM в Загреб през 2007 г. Същата година започва и професионалната ѝ кариера в „Орбико“ – един от водещите дистрибутори в Централна и Източна Европа. Развитието ѝ преминава през Procter&Gamble, а през 2012 г. се присъединява към екипа на Kraft Foods (днес „Монделийз Интернешънъл“). Там в продължение на четири години ръководи европейския експорт на компанията и развива над 28 глобални и местни марки чрез различни дистрибуторски партньори.

Като управляващ директор развива бизнеса на „Монделийз Интернешънъл“ в 9 пазара от региона – Словения, Хърватия, Сърбия, Босна и Херцеговина, Черна гора, Северна Македония, Албания, Косово и България. Ръководител на повече от 300 служители в компанията, тя описва себе си като истински екстроверт. „Аз съм много открит и прям човек. Напълно осъзнавам, че това понякога не е лесно за хората около мен, защото не всички могат да следват и поддържат същата скорост и стил на общуване. С натрупания опит през годините станах по-внимателна и винаги проверявам „пулса“ на екипа около мен. Да бъда позитивна, страстна и много открита за това, което искам, и най-вече за това, което не искам, са основни черти на характера ми, които вярвам, че са ме довели до мястото, където съм днес. Най-важното е да харесваш това, което правиш, а аз винаги съм обичала работата си в „Монделийз“. Имаме невероятни колеги, страхотни професионалисти, които работят в междуфункционално сътрудничество на 9 пазара“, разказва Марина Хадрович.

С нетни приходи от приблизително 29 млрд. долара през 2021 г., производство и дистрибуция в над 150 държави по цял свят, „Монделийз Интернешънъл“ управлява бъдещето на продук­тите за похапване с емблематични глобални и местни марки като бисквитите OREO, belVita и LU, шоколадите Cadbury Dairy Milk, Milka и Toblerone, бонбоните Sour Patch Kids. Компанията е член на Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 и Dow Jones индекс за устойчивост.

Q&A

Как силата на бранда влияе върху силата на характера на жените?

Всяка организация, която има ясна цел и се ръководи от нея, е мощна движеща сила за мотивацията и ангажираността на служителите. Когато те изпитват чувство за обща цел и визия на работното си място, са склонни да се чувстват комфортно, удовлетворени и имат възможност да бъдат по-продуктивни. Това са мотивирани и ангажирани хора, отдадени на целите на компанията си. Те вярват, че работата им ще има положително въздействие върху обществото и би спомогнала за промяна на средата около тях. И до днес не спирам да се вдъхновявам от това, което нашата компания прави – да произвежда продукти за похапване по устойчив начин навсякъде по света, като проследява веригата на доставки от фермерите до потребителите.

Нашите марки имат една вече създадена емоционална връзка с потребителите ни, като посланията за повече нежност на Milka или местното наследство на Moreni, които са любим продукт на поколения българи. Веригата ни за доставки и снабдяване с какаови зърна започва от нашата програма Cocoa life в Африка. Чрез нея освен подкрепа на местните общности за устойчивост в отглеждането на какаото се полагат огромни усилия за образование и борбата за равни права на жените.

Това, което научих през последните 10 години, е, че трябва да споделяме успехите, да не крием желанията и амбициите си. Научих, че се нуждаем от подкрепяща общност около себе си и че ние също трябва активно да подкрепяме общността. Но най-важното нещо, което осъзнах, е, че разнообразието във всичките му форми и проявления е стимул за отлични бизнес резултати и двигател за личностно развитие.

Кои качества и черти на характера насърчавате в дамите от вашия екип?

Насърчавам страстта, защото трябва да обичаш това, което правиш. Смелостта, с която да изразяваш идеите и да заявяваш себе си. Отдадеността и постоянството, с които да преминаваш през различни предизвикателства и да не се отказваш. Всички жени притежават в себе си тези качества. Ние само трябва да създадем нужната среда, в която те да се разгърнат и проявят. В моя екип се опитвам да давам възможност на жените да подкрепят взаимно идеите и плановете си, като същевременно разбирам всички затруднения, които някой може да има в личния и професионалния си живот. Изисква се смелост да кажем и да изразим своите цели и стремежи. Но още повече смелост е необходима, за да говорим за нещата, с които не можем да се справим. Това не е проява на слабост, това е начин на мислене, култура и среда, в която хората се чувстват в безопасност да споделят. Поддържането на такава култура и среда е сред основните приоритети на „Монделийз“, защото само така служителите ни могат да се развиват и да дават най-доброто от себе си.

Новото поколение изисква повече естественост от лидерите. То живее открито с емоциите си и не се притеснява да ги изразява. Времената на сдържаните, консервативни, прикриващи емоциите си мениджъри отдавна са отминали. Затова вярвам, че ние трябва да бъдем промяната, която искаме да видим в другите и в културата около нас. Бих искала да съм заобиколена от смели жени, които демонстрират честност, автентичност и неподправеност. Да приемат предизвикателствата, трудностите или болката. Жени, които не се отказват и довършват нещата до край, подхождайки към всичко с енергия и вълнение.

Споделяте ли мнението, че жените са по-устойчиви на кризи?

Определено да. Ние сме възпитани в кризи и драми. Дори и да нямаше икономическо-политически кризи около нас, пак щяхме да сме най-устойчивата група в обществото. От ранна възраст жените са изложени едновременно на множество предизвикателства – социални, естетически, конкурентна среда, и просто се научаваме по-бързо да преминаваме през тях. Често излизаме емоционално по-силни, по-способни да работим под напрежение. Дори съществуват научни изследвания, които доказват, че жените имат генетично и хормонално предимство. А това помага на имунната им система да се бори по-добре с болестите. Средностатистически живеем по-дълго, така че е доказано – ние сме по-издръжливи. 

Текстът е част от шестото специално издание на Мениджър "Жената е..."

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание